• امروز : سه شنبه - ۱۰ مهر - ۱۴۰۳

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش صنایع‌دستی

  • کد خبر : 43568
  • 06 آذر 1402 - 15:29
کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش صنایع‌دستی
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ فروش محصولات صنایع دستی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از طریق سفارش صنایع دستی در شبکه‌های اجتماعی و پرداخت هزینه بابت خرید کالا از آنها کلاهبرداری شده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد مالباختگان با مشاهده تبلیغ فروش و تحویل سریع صنایع‌دستی در فضای مجازی با فرد آگهی‌دهنده تماس و با تبلیغات فریبنده و چرب زبانی طرف مقابل مبلغ ۴۰ میلیون برای سفارش محصول به‌عنوان بیعانه پرداخت می‌کنند، اما بعد از مدتی آگهی حذف شده و کسی پاسخگوی این افراد نبوده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با انجام اقدامات پلیسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن متهم که ساکن یکی از شهرستان‌های اصفهان بود شناسایی، دستگیر و به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی ادامه داد: خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر انجام دهید و قبل از اطمینان از صحت و سلامت معامله و دریافت کالا و خدمات از واریز هرگونه وجهی خودداری کنید.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران است و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=43568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.