• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳

شهروندان اصفهانی در پویش «به نام شهید» مشارکت کنید

  • کد خبر : 40575
  • 16 آبان 1402 - 14:18
شهروندان اصفهانی در پویش «به نام شهید» مشارکت کنید
رئیس اداره هماهنگی ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: به منظور ارزش گذاری و عطرآگین نمودن فضای شهری پویش «به نام شهید» را به مرحله اجرا رسانده‌ایم.

عرفان امینی در گفت و گو با خبرنگار نبض وطن با اشاره به اجرای پویش «به نام شهید» اظهار کرد: با رویکرد زنده نگه داشتن نام شهیدان طرحی را با مشارکت شهرداری اصفهان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کنگره ۲۴ هزار شهید استان آغاز کرده‌ایم که در سه فاز اجرا خواهد شد.

وی افزود: فاز اول تعویض تابلوی معابر شهدا و مزین نمودن تصاویر شهدا بر روی تابلوهای معابر شهری، فاز دوم ثبت خاطرات، وصیت نامه و عکس شهدا در سامانه نامگذاری name.isfahan.ir که در هنگام انتخاب معبر قابل رویت باشد، فاز سوم ایجاد QR کد و نصب روی تابلو و مزار شهید که قابلیت رویت معبر، رویت مزار و اطلاعات شهید که در سامانه ثبت شده است را داشته باشد.

رئیس اداره هماهنگی ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان و خصوصا دبیرخانه شورای نامگذاری، یکی از دغدغه‌های این تیم نوسازی تابلوهای شهری، حذف اسامی تکراری و … بوده است.

وی افزود: در ابتدا بر آن شدیم تا به منظور ارزش گذاری و عطرآگین نمودن فضای شهری طرح نامگذاری معابر با نام و تصاویر شهدا را به مرحله اجرا درآوریم، در این راستا طی جلسات متعددی با سازمان زیباسازی شهرداری جهت طرح تابلوها، هماهنگی برای استعلام و تایید اسامی شهدا و گرفتن تصاویر این عزیزان با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان برگزار گردید. انجام این اقدامات مستلزم داشتن سامانه قوی و جامعی بود که با همت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان به نام name.isfahan.ir راه اندازی شد.

امینی خاطرنشان کرد: از شش هزار معبر با نام شهدا حدود چهار هزار مورد به تصاویر این عزیزان مزین شد، ولی به دلیل تشابه نام خانوادگی و نداشتن اسم کوچک دو هزار تابلو بلاتکلیف باقی مانده است.

وی تصریح کرد: پویش «به نام شهید» در نظر دارد تا با مشارکت مردم شریف اصفهان این اقدام را کامل نموده و اولین کلانشهری باشد که تصاویر معابر شهری با نام و چهره این قهرمانان کامل می‌گردد. همچنین در قدم‌های بعدی ثبت خاطرات، ایثارگری و رشادت شهدا در سامانه بارگذاری و در نهایت از طریق QR کد قابلیت دسترسی به معبر، قبور و زندگی نامه شهدا امکان پذیر خواهد بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=40575
  • نویسنده : زهرا فنایی

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.