• امروز : دوشنبه - ۹ مهر - ۱۴۰۳

هلال‌احمر آماده حمایت درمانی از مجروحان فلسطینی است

  • کد خبر : 40252
  • 14 آبان 1402 - 11:50
هلال‌احمر آماده حمایت درمانی از مجروحان فلسطینی است
رئیس جمعیت هلال‌احمر از اعلام آمادگی برای ارسال محموله‌های امدادی و بشردوستانه به این کشور در راستای کمک‌رسانی به مجروحان غزه خبر داد.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند در دیدار با همتای مصری خود بیان اینکه ضرورت دارد تا روند حمایت‌ها از مردم بی‌پناه غزه ادامه پیدا کند، اظهار کرد: کمک‌های جمعیت‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شامل مواد بهداشتی، غذایی، درمانی و زیستی برای مردم فلسطین آماده ارسال است و امید است با همکاری‌های آن جمعیت و دولت مصر این اقلام به دست مردم غزه برسد.

وی با اشاره به اینکه امروز غزه در شرایط سختی قرار دارد و مردم این منطقه به بدترین شکل مورد حمله قرار می‌گیرند، افزود: برخلاف قوانین بین‌المللی در غزه به امدادگران و پزشکان حمله شده و به هیچ‌وجه به اصول و عرف حقوق بین‌الملل بشردوستانه توجه نمی‌شود و هدف قرار دادن مراکز درمانی و آمبولانس‌ها باید پیگیری شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: جمعیت‌های اسلامی باید دور هم جمع شوند و تصمیم اساسی بگیرند و بتوان از طریق مصر با صدایی متحد به غزه کمک‌رسانی کنیم و از هلال‌احمر مصر تقاضا داریم تا نیازهای غزه را بررسی کند که محموله‌های امدادی با توجه به آن نیازها ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های غزه دیگر سوختی ندارند و این موضوع کار کمک‌رسانی را دشوار کرده است، گفت: ما این آمادگی را داریم تا از طریق مصر سوخت مورد نیاز را به غزه ارسال کنیم که مشکلات انرژی در این منطقه رفع شود و بتوان به مجروحان امدادرسانی کرد، این آمادگی وجود دارد تا بیمارستان سیار در مصر و در نزدیکی مرز فلسطین ایجاد شود، همچنین می‌توان در درمان و انتقال مجروحان به بیمارستان‌های ایران کمک کرد و ما آماده اعزام نیروهای درمانی برای کمک‌رسانی هستیم.

الناظر، رئیس هلال‌احمر مصر نیز در این دیدار اظهار کرد: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ باید در مقابل این جنگ بایستد و با صدای واحد مانع کشتار اسرائیل شوند، چرا که اعلام نشدن آتش‌بس کار را برای امدادرسانی دشوار می‌کند و بر همین اساس صرفاً می‌توان کمک‌های محدودی به مجروحان کرد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و قوانین صرفاً تبدیل به کاغذ شده‌اند، افزود: تاریخ، این جنایت‌ها را فراموش نمی‌کند و این لکه ننگی بر چهره این رژیم است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=40252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.