• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳

بررسی نحوه نظارت، بهره‌برداری و نگهداری از اماکن تاریخی در شورای فنی استان اصفهان

  • کد خبر : 39825
  • 12 آبان 1402 - 16:30
بررسی نحوه نظارت، بهره‌برداری و نگهداری از اماکن تاریخی در شورای فنی استان اصفهان
با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و در جریان شورای فنی استان، نحوه نظارت، بهره‌برداری و نگهداری از اماکن تاریخی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نبض وطن به نقل از روابط عمومی اداره کل استانداری استان اصفهان، روز دهم آبان ماه، چهارمین جلسه شورای فنی استان در سال‌جاری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر اعضا تشکیل شد.

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در حاشیه این نشست، اظهار کرد: نظارت، بهره‌برداری و نگهداری اماکن تاریخی استان یکی از موضوعات مهم این جلسه بود که با بررسی نحوه اجرای مصوبات گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

وی ضمن اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی استان، ادامه داد: در این راستا مقرر شده بود اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ضوابط نگهداری بناهای تاریخی (به‌ویژه میراثی که ثبت جهانی هستند) را تدوین و ابلاغ کند.

زینلیان افزود: همچنین مقرر شده بود اداره کل میراث فرهنگی استان با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و قانونی موجود، اختلاف میان متولیان را ساماندهی کند که تمام این مصوبات در نشست مورد پیگیری قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: از آنجا که ممکن است یک مجموعه چند متولی داشته باشد، مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی شرح وظایف متولیان را مشخص و از ظرفیت نظام مهندسی و سمن‌های مردمی نیز برای نظارت‌ها استفاده کند.

زینلیان تصریح کرد: بخش دیگر این جلسه به بررسی عملکرد کارگروه نظارت که ذیل شورای فنی استان تشکیل می‌شود اختصاص یافت و گزارش این کارگروه پس از بازدیدهای میدان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات به مشاوران و پیمانکاران برمی‌گردد که در این راستا مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ورود و با تخطی‌ها برخورد کند، در خصوص کارفرمایان نیز مقرر شد تخلفات به استانداری معرفی و حسب قانون برای معرفی به واحد تخلفات اداری دستگاه‌ها اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: این پیگیری‌ها در سال‌های اخیر انجام نمی‌شده که امیدواریم با جدیت در برخوردها وضعیت بهتری حاصل شود.

زینلیان ضمن اشاره به نحوه نگهداری مسجد سید اصفهان، اظهار کرد: در مورد مسجد سید نیز با توجه به گزارشات مردمی، اعضای شورای فنی بازدیدی از مجموعه خواهند داشت و راهکارهای کاربردی خود برای حفظ این اثر ارزشمند را در قالب مصوبه به ثبت می‌رسانند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=39825

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.