• امروز : دوشنبه - ۹ مهر - ۱۴۰۳

برداشت از حساب شهروندان با طراحی سایت جعلی اینترنت بانک

  • کد خبر : 39557
  • 10 آبان 1402 - 16:47
برداشت از حساب شهروندان با طراحی سایت جعلی اینترنت بانک
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با طراحی اینترنت بانک جعلی، اقدام به برداشت از ۶۲۰ میلیون ریال از حساب شهروندان کرده بود خبر داد.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه پس از ورود به اینترنت بانک جعلی موجودی حساب آنها به صورت غیر مجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکیان با جست‌وجوی اینترنت بانک در موتور جست‌وجوی گوگل و ورود به آن متوجه شدند افزون بر اینکه این سایت خدمات اینترنتی بانک را ارائه نمی‌کند، بلکه کل موجودی حساب آنها که مبلغ ۶۲۰ میلیون ریال بوده نیز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، سایت اینترنت بانک مورد استفاده شاکیان جعلی بوده و متهم با سواستفاده از نام اینترنت بانک یکی از بانک‌ها با سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک و دسترسی به پیام‌ها رمز یک‌بار مصرف را نیز سرقت و جهت برداشت از حساب از آن استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه در نهایت با تلاش کارشناسان این پلیس متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: شهروندان از ورود به سایت‌هایی که از طریق موتورهای جست‌وجو یافت می‌شود، لینک‌های ناشناس، تبلیغاتی که به صورت خودکار باز می‌شوند یا تبلیغات اغوا کننده در شبکه‌های اجتماعی که کاربران را ترغیب به ورود و پرداخت وجه و دریافت خدمات می‌کند خودداری و اپلیکیشن‌های بانکی را تنها از سایت رسمی بانک مربوطه بارگذاری و استفاده کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=39557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.