• امروز : سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳

نمایشگاه نقاشی خط آوای قلم برگزار می‌شود+پوستر

  • کد خبر : 38545
  • 03 آبان 1402 - 13:41
نمایشگاه نقاشی خط آوای قلم برگزار می‌شود+پوستر
نمایشگاه نقاشی خط آوای قلم روز جمعه پنجم آبان ماه در گالری موزه نگاه افتتاح خواهد شد.

نجمه به‌سوار در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: سرزمین ایران همواره مهد پرورش مردان و زنانی بوده که دل و جانشان با هنر و معنویات تکامل یافته و آوای قلم آنها تجلی بخش حقیقتی روحانی و روایتگر هنری قدسی و معنوی است به‌گونه‌ای که آثار خلق شده توسط آنها انسان را به نظام معنی‌دار هستی و مبدا آفرینش رهنمون می‌کند.

وی معنویت را سیراب کننده اندیشه و خیالات تشنه انسان دانست و افزود: هنر خوشنویسی نه تنها به عنوان تجسم کلام وحی شناخته می‌شود بلکه این هنر ناب ایرانی توانسته در حصار صفحات کاغذ و با برقراری ارتباط زیبایی شناختی میان کلمات و حروف تمام دستاوردهای هنری را به نمایش بگذارد.

این استاد خوشنویسی تصریح کرد: هنر خوشنویسی نتوانسته بازآفرینی ایده‌ها و مفاهیم غنی فرهنگ و ادبیات فارسی را به زیبایی به نمایش بگذارد بر همین اساس ضروریست مورد توجه ویژه قرار گیرد و بستر کار در این حوزه که به صورت خدادادی و ذاتی در نهاد انسان‌ها وجود دارد فراهم شود تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر آن باشیم.

وی ادامه داد: خوشنویسی به عنوان هنری جریان‌ساز در دوران معاصر، کاربرد وسیعی در هنر از جنبه گرافیست و بُعد بصری داشته و با توجه به اهمیت ارتباط با مخاطب در هنر پست مدرن کاربرد خط به عنوان فرم بصری آشنا برای مخاطب می‌تواند از جنبه‌ی هویتی و تاکید بر داشته‌های فرهنگی، حس تعلق، امکان ارتباط و دریافت پیام تأثیرگذاری زیادی بر مخاطب داشته باشد.

به‌سوار اضافه کرد: گروه هنری آوای قلم با سابقه فعالیت اثربخش در زمینه هنر خوشنویسی و تکنیک‌های نوین نقاشی‌خط و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین المللی، بر آن شد نمایشگاه گروهی از آثار برجسته هنرمندان را در زمینه نقاشی‌خط برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه نقاشی خط آوای قلم با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان و موزه نگاه، ساعت ۱۶ روز جمعه پنجم آبان ماه گشایش خواهد یافت.

گفتنی است؛ نمایشگاه نقاشی خط آوای قلم روز _جمعه پنجم آبان ماه _ در موزه نگاه افتتاح خواهد شد و تا چهارشنبه دهم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=38545

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.