• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳

اسماعیلی: فضای رسانه‌ای به نفع جریان مقاومت در حال تغییر است

  • کد خبر : 37652
  • 27 مهر 1402 - 7:58
اسماعیلی: فضای رسانه‌ای به نفع جریان مقاومت در حال تغییر است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با وجود خواست دشمن و همه طراحی‌ها و شیطنت‌ها، تحریف‌ها و بمباران خبرهای دروغ، فضای رسانه‌ای به نفع جریان مقاومت در حال تغییر است.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه آئین همدردی شاعران و هنرمندان با مردم فلسطین اظهار کرد: با وجود خواست دشمن و همه طراحی‌ها و شیطنت‌ها، تحریف‌ها و بمباران خبرهای دروغ، فضای رسانه‌ای به نفع جریان مقاومت در حال تغییر است و در این راستا امروز احساس همدردی با مردم مظلوم فلسطین را دیگر منحصر به جهان اسلام نمی‌بینیم.

وی افزود: همه بخش‌ها، آزادی‌خواهان و افرادی که فطرتی پاک و نگاهی عادلانه دارند، نسبت به این موضوع حساسیت خود را نشان می‌دهند، ورزشکاران، هنرمندان و اهالی فرهنگ نیز جدای از بدنه عمومی جامعه نیستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در وزارت فرهنگ چند اقدام مهم را در دستور کار داریم، گفت: روز گذشته نامه‌ای را به وزرای فرهنگ و اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی نوشتم و در آن به سکوت در برابر شهادت حداقل ۱۵ خبرنگار اعتراض کردیم، فضای شهادت این روزها به‌قدری داغ است که این نوع قشربندی‌ها کمتر دیده می‌شود.

اهالی فرهنگ و ادب و هنر در این روزها از هر بهانه‌ای برای احساس همدردی استفاده کردند

وی گفت: حدود یک سال قبل شهیده شیرین ابوعاقله به شهادت رسید که خود به تنهایی فضای کنشگری، همدردی و رویداد را ایجاد کرد، اکنون در یک فاصله کوتاه نزدیک به ۱۵ خبرنگار به شهادت رسیدند و مشاهده می‌کنیم اتفاق متناسبی رخ نمی‌دهد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در تهران هماهنگ کردیم تا بلافاصله شکایت از رژیم صهیونیستی را در دادگاه لاهه دنبال کنیم، اگر چه امید زیادی نداریم، اما معتقدیم باید این سازوکارها را دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اهالی فرهنگ و ادب و هنر در ۱۰، ۱۲ روز اخیر از هر بهانه‌ای برای احساس همدردی استفاده کردند، ادامه داد: ابتدای هفته جمع باشکوهی از اهالی رسانه اظهار همدردی کردند و شب گذشته نیز اهالی فرهنگ، شعر و ادب جمع شده بودند و با وجود اینکه تجمع بزرگ را در عصر دیروز داشتیم و دیر اطلاع‌رسانی شده بود، در این جمع شعرای برجسته کشور حاضر شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعد از ظهر شنبه همایش بزرگ اهالی فرهنگ و هنر با رویکرد بیشتر شامل هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی در موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود، همچنین برای روز جمعه در حاشیه نمایش فیلم‌های مربوط به کودک و نوجوان برنامه‌ای را در سالن نمایش وزارت ارشاد تدارک دیده‌اند و برنامه‌های مختلف دیگری نیز در کنار این برنامه انجام می‌شود.

مراجعه به وزارت فرهنگ برای اعزام اهالی فرهنگ و هنر و امدادرسانی زیاد است

وی با بیان اینکه مراجعه به وزارت فرهنگ و معاونت‌های مختلف این وزارتخانه برای اعزام اهالی فرهنگ و هنر و امدادرسانی به مناطق درگیر به‌ویژه در غزه زیاد است، اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی همان‌طور که رئیس‌جمهور هم گفت بنا دارد کشتی‌هایی را حامل کمک‌ها اعزام کند و در حال آخرین رایزنی‌ها هستیم، به محض فراهم شدن این امکان و دیگر امکانات، تلاش می‌کنیم جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برای پوشش اقدامات، اظهار همدردی و حضور در صحنه در منطقه حاضر شوند و در مناطق نزدیک به درگیری و مظلومیت مردم غزه را بهتر و بیشتر روایت کنند.

اسماعیلی گفت: همه می‌دانند امروز حضور در غزه خطراتی دارد، اما همه مشتاقانه دنبال این ابراز علاقه و حضور در صحنه هستند، امید است بتوانیم زمینه‌های این کار را فراهم کنیم.

از تولیدات سینمایی در خصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی و غزه حمایت می‌کنیم

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری فیلم از جمله مستند برای افشاگری جنایت‌های رژیم صهیونیستی، وزارت ارشاد از فیلم‌سازها در این زمینه حمایت‌های لازم را خواهد داشت، ادامه داد: وزارتخانه آماده کمک به همه افرادی که در این خصوص ایده‌ای دارند، کاری انجام می‌دهند و نیاز به کمک دارند، است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در فیلم کوتاه تهران که از امروز شروع می‌شود، بخش مهمی از آثار در همین یکی دو سال اخیر با توجه به رویکردی که در موضوع فلسطین داشتیم، در این حوزه تولید شده و به جشنواره رسیده است، در ماه آذر نیز جشنواره مستند را داریم که بخش مهمی از آن به موضوع فلسطین اختصاص داده شده است.

وی گفت: به اهالی فرهنگ و هنر به‌ویژه بخش‌های مستند و کوتاه اعلام می‌کنم دوستان من در سازمان سینمایی آماده همکاری همه‌جانبه برای اجرای طرح‌های سینمایی آن‌ها در بخش‌های مختلف هستند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=37652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.