• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
امام جمعه چرمهین:

نسل جوان امروز امتداد نسل دفاع مقدس است

  • کد خبر : 35290
  • 31 شهریور 1402 - 16:55
نسل جوان امروز امتداد نسل دفاع مقدس است
امام جمعه چرمهین گفت: اگر میدان را برای حضور جوانان باز بگذاریم خواهیم دید که نسل جوان امروز نسبت به جوانان زمان دفاع مقدس چیزی کم ندارند و آنان نشان خواهند داد  و برای ایران، اسلام و انقلاب هميشه در صحنه هستند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حجت الاسلام مجید قاسمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه چرمهین با بیان اینکه برای عبور از مشکلات کشور آموزه‌های دفاع مقدس باید به الگو تبدیل شود، اظهار کرد: دفاع مقدس مهمترین منشور فکری پس از انقلاب برای ترسیم اهداف و آرمان های ایران اسلامی به‌شمار می‌آید چراکه در آن دوران سخت ترین شرایط ممکن بر کشور تحمیل شد اما با ولایت پذیری ملت ایران و عزم و اراده قوی رزمندگان با جنگ تحمیلی را با پیروزی پشت سر نهادیم.

وی آموزه‌های دفاع مقدس را بهترین راه حل عبور از مشکلات امروز کشور دانست و افزود: تجربیات ملت ایران در  هشت سال دفاع مقدس محصور به آن زمان تاریخی نبوده بلکه فرهنگ دفاع مقدس یک مکتب رفتاری است که قابلیت بازتولید و استفاده در هر زمان و مکانی را دارد.

امام جمعه چرمهین تصریح کرد: چنانچه آموزه های دفاع مقدس و تجربیات تاریخی آن دوران همچون شناخت ظرفیت‌های داخلی ، اتکا به جوانان غیور و انقلابی و عدم یاس و نا امیدی چراغ راه مسئولان و… باشد می‌تواند روندی رو به جلو، توسعه مدار و … را در کشور رقم زد.

وی اضافه کرد: همان گونه که در دوران دفاع مقدس با ولایت پذیری و تکیه بر ظرفیت جوانان توانستیم در مقابل ابرقدرت‌های جهان پیروز شویم امروز نیز با تاکید بر اصول اصلی انقلاب، گسترش سرمایه‌ اجتماعی، توجه به ظرفیت‌های داخلی، اتکا به جوانان دانا، پرانگیزه به خصوص نخبگان علمی و دانشگاهی می‌توان قله‌های رفیع علمی، اقتصادی و… را فتح کنیم.

قاسمی با بیان اینکه نسل جوان امروز امتداد نسل دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: اگر میدان را برای حضور جوانان باز بگذاریم خواهیم دید که نسل جوان امروز نسبت به جوانان زمان دفاع مقدس چیزی کم ندارند و آنان نشان خواهند داد  و برای ایران، اسلام و انقلاب همیشه در صحنه هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=35290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.