• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین:

توسعه مزرعه گُل محمدی در منطقه گردشگری شاهلولاک یک استراتژی است/ گل محمدی،گُلی که بوی ثروت‌آفرینی می‌دهد

  • کد خبر : 34847
  • 25 شهریور 1402 - 8:30
توسعه مزرعه گُل محمدی در منطقه گردشگری شاهلولاک یک استراتژی است/ گل محمدی،گُلی که بوی ثروت‌آفرینی می‌دهد
شهردار چرمهین گفت: یکی از طرح‌های مدیریت شهری چرمهین برای رونق صنعت گردشگری شهر اجرای پروژه زیست محیطی و درآمد پایدار مزرعه گل محمدی در منطقه گردشگری شاهلولاک به‌شمار می‌آید که به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسید.

شهاب ثابت راسخ در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری در شهر چرمهین از جمله مباحثی است که مدیریت شهری با تکیه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در مسیر تحقق آن گام برداشته چراکه این مهم نقش مؤثری در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال ساکنان این شهر دارد.

وی افزود: یکی از طرح‌های مدیریت شهری چرمهین برای رونق صنعت گردشگری شهر اجرای پروژه زیست محیطی و درآمد پایدار مزرعه گل محمدی در منطقه گردشگری شاهلولاک به‌شمار می‌آید که به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسید.

شهردار چرمهین با بیان اینکه با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود منابع آب، پرورش گل محمدی جایگزین خوبی برای محصولات پر مصرف آب است، تصریح کرد: گل محمدی از جمله درختچه‌هایی است که با شرایط سخت از نظر خاک، اقلیم، آب مقاوم بوده و از سوی دیگر کشت آن توجیه اقتصادی بالای به عنوان یک گیاه راهبردی و اقتصادی دارد از این رو احداث مزرعه گل محمدی در منطقه گردشگری شاهلولاک سبب شده شاهد توسعه اکوتوریسم، تولید پایدار و سالم، ایجاد پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک در این منطقه باشیم.

وی ادامه داد: گل محمدی یکی از مهمترین گونه‌های رز به‌شمار می‌آید که برای تولید گلبرگ، گلاب، اسانس تام، آبسولوت و کانکریت کاشته می‌شود و در صنایع عطرسازی، آرایشی، مواد غذایی و پزشکی کاربرد دارد.

جشنواره‌ای با بوی بهشتی گل‌محمدی در چرمهین

ثابت راسخ اضافه کرد: برگزاری جشنواره گلابگیری در زمان برداشت این محصول نقش بسزایی معرفی این محصول و همچنین ظرفیت‌های گردشگری شهر چرمهین دارد از این رو طی مدت گذشته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد برگزاری آئین گلابگیری همزمان با آئین کهن شالوراجاری در شهر چرمهین هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه بوستان‌های گل محمدی سبب رونق صنعت گردشگری منطقه خواهد شد، عنوان کرد: برگزاری تورهای گردشگری زمینه بیشتری را برای شناسایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر چرمهین فراهم می‌کند و برگزاری آئین گلابگیری گل محمدی در زمانی مشخص عاملی مؤثر در تحقق این مهم و حضور گردشگران باشد.

شهردار چرمهین خاطرنشان کرد: مدیریت شهری چرمهین با توجه به مزایای مطرح شده در مسیر تولید محصول اینچنینی گام برداشت و قطعاً با سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری اولیه و ثانویه و همچنین بازرگانی، برندینگ اینگونه محصولات محقق خواهد شد و جایگاه بازرگانی آن به نحو شایسته‌ای ارتقا پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.