• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین:

تفاهم‌نامه همکاری کاشت درخت بین شهرداری چرمهین و منابع طبیعی منعقد شد

  • کد خبر : 34806
  • 23 شهریور 1402 - 17:27
تفاهم‌نامه همکاری کاشت درخت بین شهرداری چرمهین و منابع طبیعی منعقد شد
شهردار چرمهین گفت: شهرداری چرمهین و منابع طبیعی در اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال تفاهم نامه مبادله کردند.

شهاب ثابت راسخ در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد نهال، اظهار کرد: طرح مردمی کاشت چهارساله یک میلیارد نهال در کشور آغاز شد و ظرفیت مناسبی برای دستیابی به توسعه پایدار و جلوگیری از گسترش فرسایش خاک، بیابان‌زایی و ریزگردها و مواجه با دیگر چالش‌های مختلف محیط زیستی از قبیل آلودگی هوا، فرونشست زمین، سیل و… است.

وی افزود: شهرداری چرمهین در راستای توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت درخت برای کشور و تأثیر آن برای زندگی مردم به ویژه درختان مثمر علاوه بر اجرای طرح ۳۰ هکتاری فدک و کاشت درختان و گیاهان مثمر به ویژه زیتون، زرشک، خولان یا سنجد تلخ، بادام، گردو، توت، گل محمدی، زعفران و گیاهان دارویی در منطقه نمونه گردشگری آبشار شاهلولاک نظر به تاکید دولت برای تقویت پوشش گیاهی و گسترش فضای سبز، تفاهم‌نامه‌ای را با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنجان امضا و اجرای این طرح نیز در شهر چرمهین کلید خورد.

شهردار چرمهین تصریح کرد: براساس این تفاهمنامه شاهد مشارکت در کاشت بذر و نهال در منطقه گردشگری آبشار شاهلولاک با هدف کمک به حفظ آب‌وخاک و هوای پاک خواهیم بود و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال نخست این طرح کاشت سه هزار بذر بادام اسکو پاریا در دوازده هکتار از اراضی ملی پلاک جنوب شهر چرمهین به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی ادامه داد: در سال دوم این طرح واکاری عرصه کاشته شده در سال اول انجام خواهد گرفت و برراساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته حفاظت و قرق عرصه کاشته شده در سال سوم و چهارم انجام می‌گیرد.

ثابت راسخ اضافه کرد: شهرداری چرمهین احداث سه هزار گوده طبق دستورالعمل کاشت بذر و نهال‌های معین شده کاشت بذر بادام و حفاظت مراقبت و نگهداری از بذر و نهال‌های کشت شده در محدوده استفاده از نهال‌های تخصصی را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه نهال‌های کشت شده فقط گونه‌های جنگلی و مختص به منابع طبیعی نیست و به چهار دسته گونه‌های جنگلی، درختان میوه‌دار، فضای سبز و زراعت چوب تقسیم می‌شود، عنوان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان نیز تأمین عرصه ملی برای تولید نهال در صورت کمبود عرصه تهیه و تخصیص نهال‌های یک‌ساله و دوساله شامل سرو، کاج، زبان‌گنجشک، ارغوان، اقاقیا، زیتون تلخ، عرعر، سنجد، توت، زالزالک، عناب و سایر نهال‌های تولید شده را بر عهده دارد.

شهردار چرمهین خاطرنشان کرد: تحقق چنین جهشی در کاشت نهال قطعاً کار سختی است اما مدیریت شهری چرمهین عزم راسخی برای رسیدن به این هدف گذاری دارد چرا که ما به دنبال توسعه تک بعدی نیستیم و با توجهی که به آینده این شهر داریم می‌طلبد به حوزه محیط زیست هم نگاه ویژه داشته باشیم.

وی یادآور شد: امضای این تفاهم نامه و کاشت درخت در منطقه شاهلولاک سبب خواهد شد شهری سرسبز و در شأن مردم ایجاد کنیم و امیدواریم تحقق این مهم علاوه بر دستاوردهای تعریف شده سبب رونق صنعت گردشگری در منطقه شاهلولاک شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34806

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.