• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین:

مدیریت شهری به قصه‌های جذاب زندگی شهدای شهر می‌پردازد

  • کد خبر : 34002
  • 04 شهریور 1402 - 21:35
مدیریت شهری به قصه‌های جذاب زندگی شهدای شهر می‌پردازد
شهردار چرمهین گفت: امروز زمان آن فرا رسیده تا در طرح پاسداشت مقام شهید سراغ شهدایی رفته که کمتر از آن‌ها سخن گفته شده است و شهید سید عبدالحسین دفتریان چرمهینی، مدیرکل امور مالی دفتر نخست وزیری که همراه با شهیدان دکتر رجایی رئیس جمهور و دکتر باهنر نخست وزیر به شهادت رسید از جمله این شهدا به‌شمار می‌آید.

شهاب ثابت راسخ در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب، توطئه‌های متعددی از سوی مستکبران جهان علیه جمهوری اسلامی صورت پذیرفت و یکی از روش‌هایی که دنیای استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفت تروریسم بود.

وی شهیدان دکتر رجایی رئیس جمهور و دکتر باهنر نخست وزیر را اسوه‌های ،‌اخلاص،‌ ساده زیستی،‌ پاک دستی دانست و افزود: شهیدان رجایی و باهنر با همراهی یاران شهید همچون سید عبدالحسین دفتریان چرمهینی مدیرکل امور مالی دفتر نخست وزیری خدمات شایانی را به مردم و انقلاب ارزانی داشتند و با خون پاک خود باعث استحکام نظام اسلامی شدند و بر همین اساس یاد و خاطره آنها برای همیشه در ذهن ملت ایران به نیکی باقی ماند.

شهردار چرمهین با بیان اینکه امروز سلاح و انبار مهمات دیگر شاخصه قدرت نیست، تصریح کرد: امروز برای دنیا ثابت شده است که شهدا سرمایه و نماد قدرت ایران هستند و بر این پایه آنان از ترویج اندیشه شهادت‌طلبی در هراس هستند از این رو با استفاده از ابزارهای مختلف تلاش می‌کنند تا واقیعت‌های تاریخ ایران را تحریف کنند.

وی تبیین تاریخ انقلاب اسلامی را موجب هویت‌بخشی به نسل جوانان دانست و گفت: امروز زمان آن فرا رسیده تا در طرح پاسداشت مقام شهید سراغ شهدایی رفته که کمتر از آن‌ها سخن گفته شده است و شهید سید عبدالحسین دفتریان چرمهینی، مدیرکل امور مالی دفتر نخست وزیری که همراه با شهیدان دکتر رجایی رئیس جمهور و دکتر باهنر نخست وزیر به شهادت رسید از جمله این شهدا به‌شمار می‌آید.

ثابت راسخ با بیان اینکه دولت شهید رجایی دورانی کوتاه ولی دولتی ماندگار در تاریخ ایران اسلامی است، ادامه داد: هشتم شهریور ماه بهترین فرصت برای تبیین جنایات منافقین و شهدای تروریسم از جمله شهید سید عبدالحسین دفتریان چرمهینی است و مدیریت شهری چرمهین براین باور است که شناساندن جایگاه این شهید والامقام می تواند برای ما یک فرصت جهت معرفی شخصیت و روش زندگی شهید دفتریان برای نسل جدید شهر چرمهین و شهرستان لنجان باشد.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به قصه‌های جذاب زندگی شهدای شهر، اضافه کرد: زندگی شهدایی چون شهید دفتریان قصه‌های جذابی دارد که باید مورد تحقیق قرار گرفته و برای نسل‌های مختلف از جمله نسل جوان به تصویر کشیده شود چراکه به گواه اسناد موجود و خاطرات نقل شده از سوی اطرافیان این شهید والا مقام، شهید دفتریان فردی صدیق و پرکار، بسیار جدی و سریع العمل بود و به واسطه توانمندی بالایی که داشت مسیر پیشرفت را به سرعت طی کرد و به یکی از یاران صدیق شهید رجایی مبدل شد.

شهردار چرمهین عنوان کرد: شهید دفتریان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مدتی در شرکت واحد به سمت رئیس هیئت مدیره منصوب شد و پس از آن، به دعوت وزارت دارایی، در دیماه ،۱۳۵۹ مسئولیت مدیریت مالی نخست وزیری را بر عهده گرفت و روز هشتم شهریور ماه ،۱۳۶۰ در فاجعه انفجار دفتر نخست وزیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه برندسازی در حوزه شهدا مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: باید بپذیرم که در برندسازی شهدایی چون شهدای ترور غفلت شده از این رو مدیریت شهری چرمهین در تلاش است به بهانه‌های مختلف از جمله فرا رسیدن هفته دولت و… یاد شهدایی چون شهید دفتریان را زنده نگهداشته و در مسیر معرفی و برندسازی این شهیدان والامقام به عنوان یکی از سرمایه‌های ارزشمند شهر حرکت کند.

ثابت راسخ یادآور شد: در جبهه فرهنگی، باید انسجام کامل وجود داشته باشد و اگر تاب‌آوری ریشه در ارزش‌هایی چون فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد، می‌تواند عامل ایستادگی در برابر بحران‌های مختلف باشد و در این مسیر باید از ظرفیت هنر بیشترین بهره را ببریم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=34002
  • نویسنده : زهرا فنایی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.