• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
شهردار ورنامخواست

تاریکی معابر شهری یکی از معضلات مهم ورنامخواست است

  • کد خبر : 32988
  • 09 مرداد 1402 - 7:38
تاریکی معابر شهری یکی از معضلات مهم ورنامخواست است
شهردار ورنامخواست گفت: اصول شهرسازی و زیباسازی شهری ارتباط تنگاتنگی با رعایت اصول ایمنی و زیست محیطی در حوزه طراحی شبکه‌های توزیع برق دارد و امیدواریم با اجرایی شدن توافقات بین شهرداری ورنامخواست و اداره برق شهرستان لنجان محقق شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، مهدی رضوی راد در نشست با رئیس اداره برق شهرستان لنجان، برق را شریانی زیربنایی برای توسعه خدمات شهری دانست و اظهار کرد: افزایش تعاملات شهرداری ورنامخواست و اداره برق شهرستان لنجان نقش مؤثر و سازنده‌ای در ارائه بهینه خدمات شهری دارد چراکه با تأمین روشنایی اصولی در شهر علاوه بر زیباسازی شهر می‌توان گامی مؤثر در جهت تأمین امنیت شهری برداشت.

وی با بیان اینکه در شب به دلیل کاهش میدان دید، بحث تأمین روشنایی معابر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: از آنجایی که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک مدیریت شهری موفق، توانایی پاسخ به نیازهای شهروندان است، حرکت در مسیر نورپردازی اصولی اماکن شهری به عنوان نیاز شهروندان به فعالیتی امن در ساعات شب مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار ورنامخواست با بیان اینکه ارائه خدمات بهتر به شهروندان در گرو تعامل خوب شهرداری و ادارات خدمات رسان است، تصریح کرد: براساس نیازسنجی و بررسی‌های صورت گرفته شهر ورنامخواست با مشکلات متعددی از جمله کمبود روشنایی روبه‌رو بوده به‌گونه‌ای که برخی از تیرهای برق در سطح شهر فرسوده و آسیب دیده هستند، در بعضی قسمت‌های شهر هنوز تیرهای چوبی وجود دارد که باعث زشتی و نازیبایی شهر و همچنین باعث بروز حوادث می‌شوند و بر همین اساس نیاز است تیرهای چراغ برق فرسوده تعویض و درخصوص تأمین روشنایی معابر تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه روشن بودن معابر به ایجاد حس امنیت و آرامش روانی و روحی شهروندان کمک می‌کند، ادامه داد: تأمین روشنایی در برخی مسیرهای درون شهری، به شکل کرکره‌ای شده که یک تیر برق با چراغ روشن و یک تیر با چراغ خاموش است که این امر به دلیل واکنش‌های طبیعی چشم در برابر تاریکی و روشنایی، موجب بروز برخی تصادفات می‌شود.

رضوی راد اضافه کرد: اصول شهرسازی و زیباسازی شهری ارتباط تنگاتنگی با رعایت اصول ایمنی و زیست محیطی در حوزه طراحی شبکه‌های توزیع برق دارد و امیدواریم با اجرایی شدن توافقات بین شهرداری ورنامخواست و اداره برق شهرستان لنجان محقق شود.

وی عنوان کرد: شهرداری ورنامخواست به دنبال تعامل خوب و سازنده با دستگاه‌های خدمات رسان بوده چراکه معتقد هستیم با تعامل دستگاه‌ها پروژه‌ها سرعت بیشتری به خود خواهند گرفت و توسعه شهری را رقم خواهد زد.

شهردار ورنامخواست خاطرنشان کرد: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده شاهد رفع مشکلات روشنایی معابر، ارتقای کیفیت نور شهری، جابجایی تأسیسات برق، سربرداری درختان در حریم تیرها و کابل‌های انتقال برق و… در شهر ورنامخواست باشیم.‌‌‌‌‌‌‌

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=32988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.