• امروز : دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لنجان مطرح کرد:

تامین مالی، مالیات و بیمه مشکلات اصلی حوزه تولید

  • کد خبر : 32530
  • 03 مرداد 1402 - 10:07
تامین مالی، مالیات و بیمه مشکلات اصلی حوزه تولید
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت:صنایع متوسط و کوچک در شهرستان لنجان، ظرفیت‌های زیادی را در حوزه تولید و همچنین اشتغالزایی دارند که نیازمند توجه و حمایت دولت، مسئولان استان اصفهان و شهرستان است تا به‌گونه‌ای عمل شود که مشکلات پیش روی این واحدها کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین طرفی اظهار کرد: در شهرستان لنجان مسائلی از جمله مالیات و تأمین اجتماعی مشکلاتی را برای صنعتگران ایجاد کرده است و در این زمینه باید علاوه بر آشنایی این قشر با قوانین راهکارهایی اندیشیده شود تا صنایع با مشکلات کمتری در این دو بخش مواجه شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط واحدهای تولیدی و صنایع فعال در شهرستان لنجان، اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان به منظور رشد تولید و توسعه اقتصادی در تلاش بوده با برگزاری جلسات آموزشی صنعتگران و فعالان اقتصادی را با مباحث و قوانین کار و کارگری، مالیاتی و تأمین اجتماعی آشنا کند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری اینگونه جلسات و ارائه راهکارهای کارشناسی شده و عملیاتی در حوزه مالیاتی و دیگر بخش‌ها بتوانیم به حمایت از تولید برآمده تا علاوه بر رشد تولید شاهد توسعه اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال بیشتر در واحدهای صنعتی شهرستان باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای واحدهای تولیدی و صنایع شهرستان در زمینه‌های مختلف، عنوان کرد: صنایع متوسط و کوچک در شهرستان لنجان، ظرفیت‌های زیادی را در حوزه تولید و همچنین اشتغالزایی دارند که نیازمند توجه و حمایت دولت، مسئولان استان اصفهان و شهرستان است تا به‌گونه‌ای عمل شود که مشکلات پیش روی این واحدها کاهش یابد.

طرفی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار مهار تورم و رونق تولید در شهرستان لنجان نیازمند در نظر گرفتن مشوق‌های لازم و ویژه برای صنعتگران فعال در شهرستان از جمله معافیت‌های مالیاتی، تسهیلات کم بهره و … است چراکه نوسانات نرخ ارز و تغییرات مداوم قیمت مواد اولیه مورد نیاز، صنایع را چالشی مهم مواجه کرده است.

وی یادآور شد: گاهی صاحب واحدهای تولیدی و یا بنگاه اقتصادی سرمایه‌ای در اختیار دارند که قصد داشته آن را به توسعه واحد خود اختصاص دهد، اما ناگهان با یک جهش نرخ ارز ناگزیر می‌شود تمام این منابع را به سرمایه در گردش تزریق کند و چنانچه همراهی لازم با صنعتگران نباشد قطعاً با چالش‌های جدی مواجه خواهند شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=32530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.