• امروز : یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳
شهردار مطرح کرد:

استقرار پایگاه امداد و نجات کوهستان در منطقه گردشگری شاهلولاک مطالبه‌ای چندین ساله

  • کد خبر : 31844
  • 21 تیر 1402 - 6:16
استقرار پایگاه امداد و نجات کوهستان در منطقه گردشگری شاهلولاک مطالبه‌ای چندین ساله
شهردار چرمهین گفت: بدلیل حجم بالای تردد کوهنوردان و حضور گردشگران فراوان در منطقه نمونه گردشگری آبشار شاهلولاک نیاز مبرم و ضروری به استقرار ایستگاه امداد و نجات کوهستان در این منطقه وجود دارد.

شهاب ثابت راسخ در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: شهر و هر آنچه که در آن وجود دارد مستقیم یا غیرمستقیم تحت مدیریت و نظارت شهرداری‌ها بوده و پیامدهای منفی آن گریبان‌گیر و نتایج مثبت آن مدال افتخاری بر گردن مدیریت شهری می‌شود.

وی افزود: شهر موجودی زنده است که هرگونه تصمیم درست یا غلط در مدیریت آن می‌تواند شهر را برای مدت زیاد، و حتی برای همیشه بیمار کند، بنابراین اولویت‌ها و تصمیمات مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر باید با بررسی‌های دقیق و کارشناسانه و به دور از هرگونه هدف سیاسی و یا بهانه‌جویی هدفگذاری شود.

شهردار چرمهین نقش پررنگ شهرداری‌ها در توسعه گردشگری را بسیار پررنگ و غیرقابل انکار دانست و تصریح کرد: توسعه گردشگری برای دستیابی به توسعه پایدار و افزایش درآمد شهروندان، یکی از برنامه‌های محوری شهرداری چرمهین بشمار می‌آید و یکی از ظرفیت‌های گردشگری این شهر منطقه نمونه گردشگری آبشار شاهلولاک است.

وی منطقه نمونه گردشگری شاهلولاک را یکی از مراکز مهم جذب گردشگران در شهرستان لنجان دانست و ادامه داد: قله دو هزار و ۹۲۰ متری کوه شاهلولاک در منطقه نمونه گردشگری آبشار به عنوان یکی از جاذبه‌های کوهنوردی برای باشگاه‌های کوهنوردی کشور به شمار می‌آید، همچنین گردشگران بسیاری تمایل به صعود از این قله را دارند اما عدم آشنایی برخی از آنان باعث بروز حوادث مختلفی می‌شود.

ثابت راسخ سلامت کوهنوردان و امداد رسانی به موقع به آنان را از مهمترین مقوله‌های ایمنی در مسیرهای کوهنوردی دانست و اضافه کرد: بدلیل حجم بالای تردد کوهنوردان و حضور گردشگران فراوان در منطقه نمونه گردشگری آبشار شاهلولاک نیاز مبرم و ضروری به استقرار ایستگاه امداد و نجات کوهستان در این منطقه وجود دارد چراکه هرآنچه حس امنیت در مناطق گردشگری افزایش یابد، رونق و شکوفایی گردشگری نیز بیشتر خواهد بود.

وی استقرار پایگاه امداد و نجات کوهستان در منطقه گردشگری شاهلولاک را مطالبه‌ای چندین ساله دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع در آئین کلنگ زنی ایستگاه امداد و نجات جاده‌ای قلعه آقا که با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان، فرماندار شهرستان لنجان برگزار شد استقرار ایستگاه امداد و نجات کوهستان در این منطقه از سوی شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر چرمهین مورد تاکید مجدد قرار گرفت و امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد تحقق این مهم باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=31844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.