• امروز : دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان:

لزوم گسترش گفتمان عفاف و حجاب در جامعه

  • کد خبر : 31833
  • 21 تیر 1402 - 10:02
لزوم گسترش گفتمان عفاف و حجاب در جامعه
فرماندار شهرستان لنجان گفت:حجاب، نماد تمدن ایرانی و اسلامی است و با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن باید گفتمان عفاف و حجاب را در جامعه ترویج کنیم و وزن اصلی در تحقق این مهم پرداختن به مباحث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی اظهار کرد: ساحل رودخانه زاینده رود در بخش باغبهادران از جمله از مکان‌های دیدنی در شهرستان لنجان به‌شمار می‌آید که همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است اما متأسفانه طی ماه‌های اخیر همچون دیگر شهرهای گردشگر پذیر در این منطقه گردشگری و تفریحی نیز مصادیقی از کشف حجاب مشاهده شده است.

وی رعایت عفاف و حجاب را یکی از دغدغه‌های امروز جامعه اسلامی دانست و افزود: عدم رعایت مسائل شرعی و عرفی از سوی برخی گردشگران باعث بروز دلخوری ساکنین شهرها و روستاهای بخش باغبهادران شده و خواستار رسیدگی به وضعیت نامناسب پوشش و جلوگیری از اعمال منافی عفت در مناطق گردشگری این منطقه هستند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: بخشی از این مشکلات باید با تکیه بر قانون پیگیری شود و بخش دیگر آن به مباحث فرهنگی باز می‌گردد که نیازمند خیزش مردمی است و با توجه به اینکه حوزه حجاب و عفاف یک مطالبه مردمی است باید در میدان عمل حضور پیدا کرده و با اقدامات فرهنگی این مسئله دنبال شود.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی که از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور و نظام اسلامی استفاده می‌کنند، بعد از ناامیدی از عرصه جنگ و تهدیدهای نظامی به عنوان تهدیدات سخت خارجی، تلاش خود را بر ضربه زدن و استحاله نظام اسلامی از درون معطوف کردند و بر همین اساس به تهاجم فرهنگی همه جانبه بر علیه ملت ایران پرداختند.

محمدی با اشاره به اهمیت گسترش گفتمان عفاف و حجاب در جامعه، اضافه کرد: حجاب، نماد تمدن ایرانی و اسلامی است و با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن باید گفتمان عفاف و حجاب را در جامعه ترویج کنیم و وزن اصلی در تحقق این مهم پرداختن به مباحث فرهنگی است.

وی عنوان کرد: امروز موضوع حجاب و عفاف به یکی از محورهای جنگ شناختی دشمنان علیه ایران اسلامی مبدل شده چراکه دشمن می‌داند وقتی زن ایرانی هویت اسلامی خود را از دست بدهد می‌تواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند و چنانچه در حوزه حجاب، گفتمان سازی مورد توجه قرار گیرد نه تنها دشمن در رسیده به اهداف شوم خود ناکام خواهد ماند بلکه می‌توان از هویت زن انقلابی صیانت کرد.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: امروز همه ما باید صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی را وظیفه خود دانسته و با هم افزایی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب که از اصول جامعه اسلامی است تمام هم و غم خود را به کار گیریم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=31833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.