به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاعرسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، علیرضا قیطاسی در رابطه با برنامه تحولی در بانک دی اظهار کرد: طبق تأکیدات رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بحث اصلی قرار گرفتن در مسیر تحول است، بانک دی از سال گذشته در مسیر تحول شروع به کار کرده و تمامی جامعه ایثارگری که شامل ۳۹۰ هزار نفر است و از بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق دریافت میکردند از خدمات بانک دی بهرهمند شدند، تا قبل از این ۹۱ شعبه بانک دی در حال فعالیت بود که جهت ارائه خدمات مطلوب در سطح کشور امروز به ۲۰۵ باجه ارتقا یافته و میز خدمت نیز در مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران فعال است و در مجموع حدود ۳۰۰ واحد بانکی در سراسر کشور نیز خدمات حضوری ارائه میدهند.
وی افزود: ممکن است تعدادی از جامعه ایثارگری امکان استفاده از خدمات حضوری را نداشته باشند لذا خدمات غیرحضوری را فعال کردیم، در کنار آن هم قراردادی با پست بانک منعقد شده است که هفته پیش اطلاعرسانی شد و طبق آن حدود هشت هزار واحد پست بانک در مراکز شهری و روستایی سراسر کشور آماده ارائه خدمات هستند و در مراکزی که بانک دی باجه و یا میز خدمت ندارد و امکان دسترسی نیست نیز واحدهای پست بانک این خدمات را ارائه خواهند داد.
مدیرعامل بانک دی با اشاره به اینکه بانک دی در حال حاضر با مشارکت شرکتهای خدمترسان و خدمات الکترونیکی بیش از هشت هزار دستگاه خودپرداز در سطح کشور دارد، تصریح کرد: در این راستا خدمات خوبی ارائه میدهیم و از این بابت جامعه ایثارگری به انواع خدمات بانکی از جمله بانک دی و شبکه بانکی دسترسی دارد.
قیطاسی خاطرنشان کرد: جهت تأمین مالی و ارائه تسهیلات به جامعه ایثارگری تفاهمنامهای با بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شده که البته از قبل هم بوده اما در سال جاری نسبت به سال قبل افزایش داشته و توزیع استانی آن را بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام داده و تسهیل و آسانسازی صورت گرفته و عزیزان ایثارگر در این موضوع نیاز به مراجعه حضوری ندارند و از طریق سامانه ایثار ثبت درخواست کرده و پس از تأیید بنیاد درخواست آنها به بانک دی ارسال میشود.
مدیرعامل بانک دی در خصوص اعطای تسهیلات، خاطرنشان کرد: ایثارگرانی که حقوقبگیر بنیاد هستند و بنیاد میتواند گواهی کسر از حقوق برای آنها صادر کند، میتوانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرد که از سال گذشته ابلاغ شده و بدون ضامن پرداخت میشود، دریافت کنند.