• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳

وزیر تعاون: «طرح مدرسه تابستانه مهارت» اجرا می‌شود

  • کد خبر : 29348
  • 24 اردیبهشت 1402 - 17:58
وزیر تعاون: «طرح مدرسه تابستانه مهارت» اجرا می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح تابستانه مهارت خبر داد و گفت: با آموزش مناسب و مدیریت اوقات فراغت، زمینه‌های ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

به گزارش نبض وطن به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید صولت مرتضوی» در هفتمین جلسه شورای عالی نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی با اشاره به مصوبه «طرح تابستانه مهارت» اظهارکرد: این طرح با کمک سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود که امروز جزئیات آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در طرح تابستانی مهارت، در نظر داریم به دانش‌آموزان آموزش‌های مهارت‌محور در اوقات فراغت را ارائه کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حلقه مفقوده در رشد تولید، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال را «مهارت» برشمرد و افزود: یکی از مشکلاتی که از دیرباز برای کشور طراحی نشده «آموزش» است که بسیار قدیمی است؛ بنابراین آموزش‌ها باید متناسب با زمان ارائه شود.

مرتضوی تصریح کرد: در صورت تربیت نیروی متخصص، فرصت شغلی نیز برای آن فرد فراهم می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه آمار درست، خاطرنشان کرد: باید در همه زمینه‌های مربوطه آمار درست را ارائه کنیم و برای آن تعبیر درست داشته باشیم.

مرتضوی با تاکید بر این‌که لازمه پیشرفت هر کشوری، آموزش‌های کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای است، گفت: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، تلاش‌های مضاعفی انجام داده تا ریل آموزشی را تغییر دهد و وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز این شیوه را پیشه کرده‌اند و با قدرت این کار را ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: در نشست امروز ضمن رصد و پیگیری مصوبات نشست قبل، همه مصوبات عملیاتی و علاوه بر آن، طرحی نو برای ساختار آموزشی پنج سال آینده بررسی شد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: همکاران در سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌ها، برنامه آموزشی را در برش سنواتی برای پنج سال آینده طراحی کردند که در این نشست تصویب شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=29348

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.