• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳

واکاوی یک عزل؛ گزارش نبض وطن از چرایی برکناری شهردار ورنامخواست

  • کد خبر : 28618
  • 08 اردیبهشت 1402 - 20:33
واکاوی یک عزل؛ گزارش نبض وطن از چرایی برکناری شهردار ورنامخواست
شايد روزي که غلامحسین جوهری از سوی شوراي ششم ورنامخواست به عنوان شهردار انتخاب شد هرگز گمان نمي‌برد که او توسط اعضاي همين شورا برکنار و عزل شود.

یک منبع آگاه در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن درخصوص عزل شهردار ورنامخواست اظهار کرد: طی حدود چندماه گذشته جلسات متعددی با هدف حل چالش‌ها و اختلاف ایجاد شده بین شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر ورنامخواست با حضور فرماندار شهرستان لنجان، امام جمعه این شهر، سازمان بازرسی و… برگزار شد تا شاید وفاق و صلح و سازش بین شهردار و اعضاء شورای اسلامی این شهر برقرار شود و خدشه‌ای به آرامش روانی شهروندان و خدمات ارائه شده در شهر به واسطه وظایف ذاتی که بر عهده مدیریت شهری قرار دارد وارد نشود.

وی افزود: در این جلسات برگزار شده مسئولان امر بر این مهم تاکید داشتند که اعضاء شورای اسلامی شهر و شهردار ورنامخواست با توجه به مشکلات حاکم بر شهرداری‌ها به نظرات یکدیگر و لوایح ارائه شده و … براساس قانون احترام بگذارند و در ادامه مسیر نیز همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

این منبع آگاه تصریح کرد: به دلایل مختلف از جمله برگزاری جلسات مختلف با هدف صلح و سازش مدیریت شهری به دلیل ختم نشدن جلسات به نتیجه لازم فرمانداری شهرستان لنجان تصمیم به مکاتبه با هیئت حل اختلاف استان گرفت تا موضوع مد نظر شورای شهر در این کمیته مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: هیئت حل اختلاف استان متشکل از استاندار، رئیس کل دادگستری، نماینده شوراهای اسلامی استان و دو نماینده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در این هیئت حضور دارند و موضوعات را مورد بررسی قرار می‌دهند.

این منبع آگاه اضافه کرد: جلسه حل اختلاف استان با موضوع بررسی مصوبه شورای اسلامی شهر ورنامخواست برگزار شد و شهردار و اعضاء شورای اسلامی این شهر به صورتی انفرادی در جلسه حضور یافته و توضیحات خود را ارائه کردند.

وی عنوان کرد: پس از برگزاری جلسه حل اختلاف و جمع بندی انجام شده از اظهارات ارائه شده این نتیجه به دست آمد که اختلافات ایجاد شده به بین اعضاء شورای اسلامی و شهردار به اندازه‌ای است که چنانچه اختلافات حل و فصل نشود در ادامه مسیر نیز نمی‌توانند به تفاهم دست پیدا کرده و شهر را به درستی مدیریت کنند.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: اعضاء شورای اسلامی شهر ورنامخواست به احترام امام جمعه شهر ورنامخواست، فرماندار شهرستان لنجان، مسئولان سازمان بازرسی و خصوصا معتمدان و متنفذین شهر از خواسته خود درخصوص عزل شهردار کوتاه آمده و خواستار سکونت شهردار این شهر به استناد قانون در شهر ورنامخواست شدند.

وی با بیان اینکه درصورتی که شورای اسلامی شهر نظر و اصرار بر سکونت شهردار داشته باشند، شهردار طبق قانون موظف است در زمان تعیین شده از سوی شورای شهر در شهر سکونت پیدا کند، اظهار کرد: باید به این نکته توجه داشت که طبق آئین‌نامه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ هیئت وزیران، شهردار باید ظرف مدت یک ماه نسبت به سکونت به همراه خانواده اقدام کند، اما از زمانی که موضوع سکونت شهردار ورنامخواست با وی مطرح شد متاسفانه وی نه تنها هیچگونه پاسخی به اعضاء شورای شهر ارائه نکرد بلکه مکتوبات خود را به نهادهای مختلف به جز شورای اسلامی شهر ارائه ‌کرد.

این منبع آگاه تصریح کرد: سه نفر از اعضاء شورای اسلامی شهر ورنامخواست چنین مطرح کردند چنانچه شهردار وقت مستندات خود را بجای ارائه نهادهای مختلف به شورای اسلامی شهر ارائه کرده بود احتمال داشت پس از بررسی مستندات ارائه شده اعضاء قانع شده و از خواسته خود که سکونت شهردار در شهر بود کوتاه می‌آمدند (کما اینکه در حال حاضر اعضاء شورای اسلامی شهر برای شهردار جدید شهر ورنامخواست چنین شرطی را در نظر نگرفته‌اند).

وی ادامه داد: اعضاء شورای شهر ورنامخواست همچنین مطرح کردند که شایعاتی در خصوص خواسته‌های غیرقانونی و غیر شرعی آنان از شهردار در فضای مجازی و بین شهروندان منتشر شده و این مهم اذهان شهروندان نسبت به اعضاء شورای شهر بد بین کرده است و در نهایت با تکیه بر عدم دریافت پاسخ شهردار ورنامخواست درخصوص سکونت در شهر مصوبه آنها در خصوص عزل شهردار بار دیگر به کمیته انطباق ارسال شد.

این منبع آگاه با بیان اینکه کمیته انطباق مصوبات شورای شهر را تنها از منظر قانون مورد بررسی قرار می‌دهد، اضافه کرد: کمیته انطباق شهرستان لنجان مصوبه شورای اسلامی شهر ورنامخواست را بار دیگر و پس از چهار ماه مجددا در جلسه فوق العاده  خود مورد بررسی قرار داد.

وی عنوان کرد: کمیته انطباق شهرستان لنجان با تکیه بر قانون رای بر تایید مصوبه شورای شهر ورنامخواست درخصوص عزل شهردار دادند.

این منبع آگاه یادآور شد: باید به این نکته توجه داشت که اعضاء شورای اسلامی شهر ورنامخواست چنین مطرح کردند که چنانچه کمیته انطباق با مصوبه آنها مخالفت می‌کرد این موضوع را از سوی وزارت کشور دنبال می‌کردند تا به نتیجه برسند.

وی در پایان گفت: باید از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته از سوی غلامحسین جوهری شهردار وقت شهر ورنامخواست تقدیر و تشکر کرد و امیدواریم در ادامه مسیر نیز در هر مسندی که فعالیت داشتند موفق و پیروز باشند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=28618
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.