• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

معرفی مفاخر شهر، یکی از رسالت‌های فرهنگی مدیریت شهری است

  • کد خبر : 28574
  • 06 اردیبهشت 1402 - 12:09
معرفی مفاخر شهر، یکی از رسالت‌های فرهنگی مدیریت شهری است
شهردار زرین شهر گفت: با نگاهی گذرا بر نام مفاخر زرین شهر می‌بینیم که این دیار نخبه پرور مفاخری پرورش یافته‌اند که در حوزه‌های مختلف نام‌آور بوده‌اند و چنانچه قصد داریم خطه طلایی ایران مسیر تمدن‌سازی را به درستی طی کند، باید بزرگان را قدر بدانیم و این گنجینه ارزشمند را برای نسل حاضر و آینده معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در نشست با نحبگان زرین شهر، یکی از رسالت‌های فرهنگی مدیریت شهری را معرفی مفاخر شهر به عنوان زیر بنای تمدن جامعه به نسل‌های جدید و آینده دانست و اظهار کرد: خطه طلایی ایران از گذشته‌های دور همواره پایگاه عالمان، اندیشمندان و فرزانگان بزرگ بوده و گواه این موضوع وجود با برکت شیخ مرتضی ریزی است که نام نیک ایشان و شاگردان فاضلی که تربیت کردند بر تارک تاریخ ایران زمین می‌درخشد.

وی با بیان اینکه امروزه سرمایه‌های فرهنگی به اندازه سرمایه اقتصادی ارزشمند است، افزود: با نگاهی گذرا بر نام مفاخر زرین شهر می‌بینیم که این دیار نخبه پرور مفاخری پرورش یافته‌اند که در حوزه‌های مختلف صنعتی، علمی، پزشکی، فرهنگی، هنری و… نام‌آور بوده‌اند و چنانچه قصد داریم خطه طلایی ایران مسیر تمدن‌سازی را به درستی طی کند، باید بزرگان را قدر بدانیم و این گنجینه ارزشمند را برای نسل حاضر و آینده معرفی کنیم.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: امروز شهرهای مختلف ایران در تلاش هستند تا با معرفی ظرفیت‌های فرهنگی خود شهر خود را به عنوان یک پایتخت فرهنگی معرفی کنند برهمین اساس شهرداری زرین شهر نیز در تلاش بوده علاوه بر معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهر با گرامیداشت گرامیداشت شخصیت‌های نامور و اصیل خطه طلایی ایران بر میراث فرهنگی این شهر صحه بگذارد.

وی با بیان اینکه اگر شهروندان یک شهر مفاخر خود را قدر بدانند در تاریخ ماندگار خواهند شد، ادامه داد: مدیریت شهری زرین شهر با تقویت تعاملات و همکاری‌ها و همچنین قرار گرفتن در کنار دیگر نهادهای فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد و…. به دنبال آن است تا برگزاری رویدادهای فرهنگی در این شهر تقویت و رواج پیدا کند تا در نهایت بتوانیم این شهر را به عنوان کانون فرهنگ، ادب و خلاقیت معرفی کنیم.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: برگزاری آئین‌های نکوداشت مفاخر و چهره‌های شاخص باعث افزایش امید و اعتماد به نفس شهروندان و این مهم حاصل نگاه به زندگی فرهیختگانی است که خستگی ناپذیر برای اعتلای فرهنگ این شهر اقدامات ارزشمندی را انجام داده‌اند و از جمله این افراد سید رضا میرصفایی است که عمر خود را برای اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی با آموزش قرآن کریم سپری کرده است.

وی عنوان کرد: مردم‌داری، حرکت در مسیر حل مشکلات شهروندان و… از دیگر خصلت‌های سید رضا میرصفایی بوده و از سوی دیگر در بازار نیز از اعتبار بالایی برخوردار است و مایه سرافرازی و بالیدن جامعه پیرامونی و جغرافیای زیستی خود است.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: امیدورایم خطه طلایی ایران که به عنوان گنجینه‌ای از تولید مفاخر در طول تاریخ کشور شناخته می‌شود در ادامه مسیر نیز این روند را حفظ کرده و با پرورش نسلی نخبه و انقلابی نام این شهر بر تارک تاریخ ایران اسلامی بدرخشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=28574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.