• امروز : سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳

خوشنویس: اشتغال زندانیان می‌تواند ضامن تحکیم بنیان خانواده این قشر باشد

  • کد خبر : 27858
  • 26 فروردین 1402 - 10:54
خوشنویس: اشتغال زندانیان می‌تواند ضامن تحکیم بنیان خانواده این قشر باشد
رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان گفت: حدود ۱۵۰ هزار متر فضای شهری توسط بیش از ۱۰۰ زندانی در پروژه رنگ آمیزی فضای شهری شهرهای شهرستان لنجان به کار گرفته شدند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، داود خوشنویس اظهار کرد: اشتغال زندانیان بستر فرایند اصلاح و تربیت مددجویان را به خوبی فراهم می‌کند از این رو بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در انجمن حمایت از خانواده زندانیان به دنبال تقویت و افزایش میزان اشتغال زندانیان شهرستان لنجان هستیم.

وی افزود: یکی از تجربیات موفقیت‌آمیز انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان در حوزه اشتغال زندانیان عقد قرارداد با شهرداری‌های شهرستان لنجان در به کارگیری این افراد در پروژه‌های مهم شهری است.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان تصریح کرد: در ایام پایانی سال ۱۴۰۱ و آستانه فرا رسیدن سال ۱۴۰۲ پروژه رنگ آمیزی جداول سطح شهر و… با هدف ارتقا کیفیت نما و منظر شهری و جلوه دادن به محیط شهری توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود که طی مذاکرات صورت گرفته انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان موفق به عقد قرارداد با چند شهرداری و استفاده از زندانیان در این پروژه شد.

وی اضافه کرد: حدود ۱۵۰ هزار متر فضای شهری توسط بیش از ۱۰۰ زندانی در پروژه رنگ آمیزی فضای شهری شهرهای شهرستان لنجان به کار گرفته شدند.

خوشنویس عنوان کرد: بر اساس گزارشات ارائه شده بیکاری یکی از عوامل اصلی بسیاری از معضلات اجتماعی، فرهنگی بوده و بر همین اساس ایجاد اشتغال می‌تواند ضامن تحکیم بنیان خانواده و در نهایت جامعه باشد از این رو ایجاد اشتغال برای زندانیان نیز یکی از راه‌های حفظ و تقویت امنیت اجتماعی است و از سوی دیگر باعث تقویت مالی و معیشتی خود و خانواده فرد زندانی خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود اشتغال در شهرستان لنجان و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته توسط انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان انتظار می‌رود خیرین، نهادها، کارآفرینان و… نگاه ویژه‌ای به اشتغال زندانیان داشته باشند که به زندانی‌ها در زندان و پس از آزادی آنان کمک کنیم تا به جامعه برگردند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=27858
  • نویسنده : علی اکبر محمودی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.