• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی شهر چمگردان مطرح کرد:

شهرستان لنجان نیازمند حمایت صنایع همجوار در زمینه تکمیل برخی پروژه های ورزشی

  • کد خبر : 27821
  • 17 فروردین 1402 - 9:00
شهرستان لنجان نیازمند حمایت صنایع همجوار در زمینه تکمیل برخی پروژه های ورزشی
عضو شورای اسلامی شهر چمگردان گفت: با توجه به سیاست‌های شهرداری چمگردان در خصوص واگذاری استخر این شهر، پیشنهاد می‌شود مسئولان کارخانه فولاد مبارکه بررسی‌های لازم را در خصوص پیشنهاد تملک و تکمیل این استخر جهت استفاده خانواده کارکنان فولاد مبارکه و همچنین عموم شهروندان شهرستان لنجان را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، مهدی اسماعیلی با اشاره به ظرفیت بالای مدال آوران و ورزشکاران با استعداد در رشته‌های مختلف ورزشی شهرستان لنجان اظهار کرد: با نگاهی گذرا به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های ورزشکاران شهرستان لنجان در می‌یابیم که این شهرستان یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور و استان اصفهان بوده به‌گونه‌ای که آن را مهد آماده‌سازی قهرمانان جهان و المپیک می‌دانند.

وی درخشش و نام بلند وزنه برداران شهرستان لنجان را نمونه‌ای از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان لنجان در حوزه ورزش دانست و افزود: شهرستان لنجان تنها شهرستان استان اصفهان به‌شمار می‌آید که مدال‌آور طلای المپیک در آن پرورش یافته و از سوی دیگر با داشتن ۲۰ هزار ورزشکار سازمان یافته، دارای ظرفیت بالای کسب مدال در رسته‌های مختلف ورزشی است.

عضو شورای اسلامی شهر چمگردان تصریح کرد: ورزش‌های آبی علاوه بر اینکه مورد تاکید دین مبین اسلام هستند، می‌توانند پایه و زیربنای دیگر رشته‌های ورزشی نیز باشند اما متأسفانه شهرستان لنجان جز معدود شهرستان‌های استان اصفهان بوده که اداره ورزش و جوانان آن فاقد استخر جهت استفاده عموم شهروندان و ورزشکاران است.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته علیرغم وجود استعدادهای خوب و درخشانی که در رشته شنا داشته‌ایم در طرح آمایش ورزش شهرستان لنجان، ورزش شنا به دست فراموشی سپرده شده و موجب لطمه به این رشته پر مدال شده است و امروز زمان آن رسیده تا مسئولان استان، شهرستان و همچنین صنایع همجوار در این حوزه ورود پیدا کرده و از این رشته ورزشی حمایت کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه شهرستان لنجان با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر جز ضعیف‌ترین شهرستان‌های استان از نظر داشتن استخر است، اضافه کرد: کمبود استخر شنا و از سوی دیگر همجواری شهرستان لنجان با رودخانه زاینده‌رود و دریاچه قایقرانی سبب شده همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما این رودخانه و دریاچه برای شنا مورد استفاده برخی شهروندان خصوصاً نسل جوان قرار گیرد و متأسفانه باعث از دست رفتن جان برخی از این افراد شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان لنجان نیازمند حمایت صنایع همجوار در زمینه تکمیل برخی پروژه‌های ورزشی است، عنوان کرد: طی روزهای اخیر مباحثی مطرح شده که کارخانه فولاد مبارکه جهت استفاده پرسنل خود در حال برنامه‌ریزی جهت ساخت استخر در کارخانه فولاد سبا بوده که با توجه به استخر ساخته شده در کارخانه مجتمع فولاد مبارکه و علیرغم هزینه‌های بالای نگهداری و… تنها تعداد اندکی از پرسنل این مجموعه می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر چمگردان یادآور شد: تجربه ساخت باشگاه ورزشی با هزینه بالا در مجتمع فولاد سبا طی سال‌های گذشته نشان داده استقبال چندانی از چنین طرح‌های به دلایل مختلف از سوی کارمندان نمی‌شود.

وی با اشاره به اقدام مثبت کارخانه فولاد مبارکه در تکمیل و استفاده از ورزشگاه نقش جهان اصفهان، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های شهرداری چمگردان در خصوص واگذاری استخر این شهر، پیشنهاد می‌شود مسئولان کارخانه فولاد مبارکه بررسی‌های لازم را در خصوص پیشنهاد تملک و تکمیل این استخر جهت استفاده پرسنل و خانواده کارکنان فولاد مبارکه و همچنین عموم شهروندان شهرستان لنجان را انجام دهند.

اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر پرسنل فولاد مبارکه جهت حضور فرزندان خود در آکادمی شنا فولاد، مجبور هستند به استخر باغ فردوس یا اسپینر مبارکه مراجعه کنند، گفت: قطعاً کارخانه فولاد مبارکه در راستای انجام وظایف اجتماعی خود می‌تواند با هزینه‌ای به مراتب بسیار کمتر از ورزشگاه نقش جهان، استخر شهر چمگردان را که با پیشرفت ۵۰ درصدی مواجه است تکمیل کرده تا مورد استفاده شهروندان، فرزندان و خانواده پرسنل این مجموعه و همچنین ورزشکاران قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=27821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.