• امروز : سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳
رئیس پلیس راهور استان اصفهان:

همیاران پلیس نقش مهمی در کاهش تصادفات دارند

  • کد خبر : 26592
  • 16 اسفند 1401 - 21:39
همیاران پلیس نقش مهمی در کاهش تصادفات دارند
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: رزمایش همیاران پلیس به صورت استانی برگزار شده و امروز تمامی همیاران پلیس در استان اصفهان به حالت آماده‌باش درخواهند آمد تا برای سفرهای نوروزی آموزش دیده و در پیشگیری از حوادث رانندگی و کنترل تخلفات ترافیکی به کمک پلیس بیایند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، سرهنگ محمدرضا محمدی در حاشیه رزمایش آماده‌باش همیاران پلیس در شهر سده لنجان اظهار کرد: رزمایش همیاران پلیس به صورت استانی برگزار شده و امروز تمامی همیاران پلیس در استان اصفهان به حالت آماده‌باش درخواهند آمد تا برای سفرهای نوروزی آموزش دیده و در پیشگیری از حوادث رانندگی و کنترل تخلفات ترافیکی به کمک پلیس بیایند.

وی با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی علاوه بر کاهش آسیب‌ها نقش مهمی در ارتقا فرهنگ ترافیکی دارد، افزود: امروز این بچه‌ها آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت و آمادگی پیدا می‌کنند تا در طول سفرهای نوروزی به رانندگان که خانواده آنها از جمله پدر، مادر و یا خواهر و برادر هستند تخلفات احتمالی رانندگی را تذکر دهند و مباحث ایمنی همچون سرعت مطمئنه و… یادآوری کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: روز گذشته در مرکز استان همایش آماده‌باش بانوان فرهنگیان ترافیک برگزار شد و بانوان گرامی و مادران خانواده‌ها آمادگی مورد نیاز را فرا گرفتند و این مأموریت به آنان محول شد تا در طول سفرهای نوروزی همچون همیاران پلیس تذکر و یادآوری‌های لازم را به خانواده خود ارائه کنند.

محمدی اضافه کرد: تذکر در خصوص تخلفات رانندگی خصوصاً خستگی و خواب‌آلودگی‌ها به همیاران پلیس آموزش داده شد که چنانچه رانندگان دچار خواب آلودگی هستند به هیچ عنوان رانندگی نکرده و یا در حین رانندگی از تلفن همراه‌شان استفاده نکنند و حتماً اگر بعد از توقف با تلفن همراه صحبت کنند.

وی با بیان اینکه همیاران پلیس نقش مهمی در کاهش تصادفات دارند، عنوان کرد: طرح همیار پلیس یکی از برجسته‌ترین طرح‌هایی است که اجرای آن باعث کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی شده است، از این رو سایر تخلفات رانندگی نظیر سرعت، عدم استفاده از کمربند ایمنی، سبقت غیرمجاز نیز به این عزیزان آموزش داده شد که در طول سفر نوروزی به عنوان نماینده فرهنگی در خانواده از وقوع تخلفات رانندگی پیشگیری کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با ارائه آموزش‌های لازم به همیاران پلیس و رعایت مباحث ایمنی از سوی رانندگان کمترین حوادث ترافیکی را در طول سفرهای نوروزی امسال شاهد باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=26592

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.