• امروز : یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳
شهردار چمگردان خبر داد:

کاشت نهال به یاد جان باختگان کرونا در چمگردان

  • کد خبر : 26432
  • 15 اسفند 1401 - 5:42
کاشت نهال به یاد جان باختگان کرونا در چمگردان
شهردار چمگردان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از دست دادن بخشی از شهروندان به دلیل ابتلاء به ویروس منحوس، کاشت نهال در طرح همدلی با خانواده متوفیانِ ویروس کرونا در شهر چمگردان اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علی پوربافرانی در جمع خبرنگاران، درختکاری را راهکاری مؤثر در مبارزه با آلودگی دانست و اظهار کرد: درخت به دلیل کارکردهای مختلف عنصری مهم و حیات بخش به‌شمار می‌آید و به همین علت نه تنها از نگاه قرآن از جایگاه ممتازی برخوردار است بلکه در هنر، ادبیات و… نیز مورد ستایش قرار گرفته و کارکردهای فرهنگی و اجتماعی آن نیز به دلیل مشکلات زیست محیطی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: با فرا رسیدن ماه اسفند آغوش زمین پذیرای کاشت نهال‌های نوپا می‌شود و روز درختکاری بهانه‌ای شده تا بسیاری از ارزش‌ها و رویدادهای فرهنگی در قالب این روز مورد توجه قرار گیرد و مدیریت شهری نیز به این بهانه تلاش می‌کند تا برای داشتن شهری سبز از این فرصت به عنوان تکه‌ای از پازل تقویت فرهنگ و مشارکت شهروندی استفاده کند.

شهردار چمگردان با بیان اینکه امروزه به دلیل صنعتی شدن جوامع بشری درختان نقش مهمی را در زندگی انسان ایفا می‌کنند، تصریح کرد: شهر چمگردان به دلیل میزبانی از صنایع بزرگ با چالش‌های زیست محیطی مواجه است از این رو شهرداری در تلاش است با توسعه و حفظ محیط زیست شهری ریه‌های شهر را تقویت کرده تا شهروندان خصوصاً گروه‌های آسیب پذیر همچون بیماران، سالخوردگان و کودکان با آسیب‌های کمتری مواجه شوند.

وی توجه به درخت و درختکاری را راه‌حلی مناسب برای مبارزه با آلودگی‌های دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۵ اسفند ماه به موضوع درخت و درختکاری اختصاص یافته است شهرداری چمگردان نیز با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم به‌گونه‌ای عمل کرد که از این فرصت به عنوان یک نماد برای ترغیب شهروندان به کاشت و حفاظت از درختان استفاده کند.

پوربافرانی با اشاره به کاشت نهال به یاد جان باختگان کرونا، عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا از دست دادن بخشی از شهروندان به دلیل ابتلاء به ویروس منحوس، کاشت نهال در طرح همدلی با خانواده متوفیانِ ویروس کرونا در شهر چمگردان اجرایی خواهد شد.

شهردار چمگردان خاطرنشان کرد: به دلیل فروکش کردن این ویروس منحوس و به صفر رسیدن متوفیان آن در شهر چمگردان ویژه برنامه کاشت درخت با حضور مسئولان شهرستان لنجان و شهروندان و خانواده‌های متوفیانِ ویروس کرونا صبح فردا در این شهر برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=26432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.