• امروز : شنبه - ۲۱ مهر - ۱۴۰۳

جمالی نژاد: رشد جهشی شهرهای ایران نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است

  • کد خبر : 2580
  • 03 مهر 1399 - 17:22
جمالی نژاد: رشد جهشی شهرهای ایران نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت:به مناسبت هفته دفاع مقدس پنج پروژه عمرانی شهرداری ورنامخواست با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال کلنگ زنی و افتتاح شد و قطعا در شرایط سخت اقتصادی امروز به ثمر نشاندن پروژه های عمرانی کار بسیار سخت و دشواری است.

به گزارش نبض وطن، مهدی جمالی‌نژاد در آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری ورنامخواست با تبریک چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: طی چهل سال گذشته دفاع مقدس در میهن اسلامی به هیچ عنوان تعطتیل نبوده و تنها خاکریزهای این دفاع در قالب های لجستیکی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی در حال تغییر بودند و خوشبختانه با بصیرت مثال زدنی ملت و مسئولان خدوم سناریوهای مختلف دشمنان در عرصه های مختلف با شکست سنگین مواجه شده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان عمردولت دوازدهم بتوانیم پروژه های نیمه تمام عمرانی را به پایان برسانیم، افزود: مدیران شهری علی رغم همه مشکلات اقتصادی، نوسانات قیمت ها، گرانی وسایل و تجهیزات با تمام توان تلاش می کنند تا لبخند بر لبان شهروندان بنشانند.
با بیان اینکه در دهه مبارک فجر سال گذشته ۲۲ هزار پروژه عمرانی به بهره برداری رسید، تصریح کرد: از هفته دولت تا هفته دفاع مقدس بیش ۱۸ هزار پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در سراسر کشور به افتتاح و بهره‌برداری رسید و در این بین استان اصفهان نیز پروژه های بسیار خوبی را در این مدت زمان به خود اختصاص داده بود که طی سه مرحله برای کلنگ زنی افتتاح این پروژه‌ها در این استان حاضر شدم.
وی با بیان اینکه تلاش جهادی شهرداری های شهرهای ایران توطئه دشمنان را در ناامید ساختن مردم، کاهش اعتماد آنان و افزایش فاصله بین مردم و مسئولان را خنثی ساخته است، ادامه داد: امروز نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس پنج پروژه عمرانی شهرداری ورنامخواست با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی و افتتاح شد و قطعا در شرایط سخت اقتصادی امروز به ثمر نشاندن پروژه های عمرانی کار بسیار سخت و دشواری است.
جمالی نژاد اضافه کرد: عمده مسائل شهر ورنامخواست همچون تعیین کاربری زمین و… با راه و شهرسازی و خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی نیز اهل این منطقه بوده و جنس شهر را به خوبی می شناسند و با توجه به اینکه طرح تفصیلی شهر ابلغ شده و بسیاری از موضوعاتی که در گذشته در دست اندازهای اداری قرار می گرفت با این طرح حل خواهد شد و می توان انتظار رونق روز افزون این شهر را داشت.
وی عنوان کرد: شهرداری ها علی رغم شرایط سخت اقتصادی و تحریم های ضالمانه و نوسانات شدی قیمت ها موفق عمل کرده و با توجه به اینکه در سال گذشته و امسال بحران های مختلف از جمله سیلاب های مهیب که ۲۵ استان کشور را درگیر کرد و همچنین سهمیه بندی بنزین، کرونا و… مدیران شهری دست از تلاش بر نداشتند.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد:شیوع ویروس کرونا باعث کاهش چشمگیر ساخت و ساز و درآمد شهرداری ها شده اما شهرداری ها نه تنها کارهای ذاتی و پروژه های عمرانی خود را به خوبی انجام داده اند بلکه در حوزه های مختلف پیشگیری از سیل، مبارزه با ویروس کرونا و… خوش درخشیدند و بهره برداری از ۱۸ هزار پروژه عمرانی در هفته دفاع مقدس گواه این موضوع است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اهمیت کسب درآمدهای پایدار شهری، یادآور شد: لوایح خوبی همچون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر درآمدهای پایدار و… در مجلس شورای اسلامی داریم که چنانچه به تصویب برسند قطعا درآمد شهرداری ها افزایش یافته و تکیه این نهاد به فروش تراکم،شهر فروشی و…کاهش خواهد یافت و به نوعی به سمت درآمدهای پایدار سوق خواهد یافت.
وی با بیان اینکه توسعه و رشد جهشی شهرهای ایران نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است، افزود: امروز باید به گونه ای عمل کرد که تشریفات زاید برای سرمایه گذاران بخش خصوصی کاهش یابد و فرآیند حضور سرمایه گذاران در شهرهای ایران را تسهیل کنیم تا در کنار اقدامات شهرداری توسعه مضاعفی را در شهر ایجاد کند.
جمالی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی شیوه نامه جدید در حال تهیه بوده که به زودی ابلاغ خواهد شد و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را پررنگ و فرآیند انجام امور را کوتاه خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2580

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.