• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳

افزایش مهاجرت از زرین شهر در پی تورم شدید بازار مسکن

  • کد خبر : 2575
  • 09 مهر 1399 - 6:36
افزایش مهاجرت از زرین شهر در پی تورم شدید بازار مسکن
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: مهاجرت يكی از پديده‌های مهم اجتماعی است كه به دلیل عدم وجود عدالت فضایی و همچنین توزیع نامتوازن و هماهنگ فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی رقم می خورد.

به گزارش نبض وطن، سوده باقری مهاجرت را یکی از پدیده‌های مهم اجتماعی دانست که به دلیل عدم وجود عدالت فضایی و همچنین توزیع نامتوازن و هماهنگ فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی رقم می خورد، اظهار کرد: مشکلات زیست‌محیطی، نوسانات شدید اقتصادی، ظرفیت سکونت‌گاهی، فقر امکانات و خدمات در مبدأ و حتی وجود ثروت و فرصت‌های شغلی در مقصدِ مهاجرت از جمله دلیلی است که می‌توان در خصوص مهاجرت به آن پرداخت.
وی افزود: در چند سال اخیر، شاهد افزایش مهاجرت ساکنان بومی زرین شهر خطه طلایی ایران هستیم به گونه‌ای که براساس آمار موجود طی پنج سال بیش از پنج هزار نفر از جمعیت این شهر کاسته شده و رشد منفی به خود گرفته است و این مهم در حالیست که بسیاری از شهروندان این سوال را در ذهن می پرورانند که چرا مدیریت شهری هیچ برنامه توسعه‌ای و راهکاری موثر را برای عدم مهاجرت از این شهر ارائه نکره تا این مشکل حل شود؟
عضوشورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده عواملی چون نرخ بالای بیکاری، نبود شغل مناسب، کاهش درآمد، گرانی مسکن و اجاره بهاء، آلودگی هوا از جمله مسائلی هستند که شهروندان با آن دست و پنجه نرم کرده و این مشکل پیر و جوان نیز نمی‌شناسد و همه را درگیر کرده است.
وی ادامه داد: نوسانات قیمت مسکن در زرین شهر طی دهه‌های اخیر یکی از چالش‌های مهم و کلیدی به شمار می‌آید که امروزه دامنه اثرگذاری آن از بخش مسکن بسیار فراتر رفته و عملکرد سایر بخش‌ها را نیز همچون بخش خدماتی و ابعاد اقتصاد خانواده‌ها را تحت تـأثیر قـرار داده و قطعا این اثرات تغییراتی را در ساختار اقتصادی و اجتماعی مناطق مهاجرفرست و مهاجرپذیر به دنبال دارد.
باقری با بیان اینکه مسئله مسکن از ابرمباحثی است که مدیریت آن بخشی نیست، یاداور شد: بسیاری از حوزه‌ها در مبحث مسکن وظایفی را بر عهده دارند که باید در تعاملی چندجانبه و از نزدیک با مدیریت شهری و همچنین اداره راه و شهرسازی که مسئولیت تخصصی در این زمینه دارد، همکاری کنند تا نه تنها به حل معضل مسکن امیدوار بود بلکه شاده رونق کسب‌وکار و ایجاد بازارهای جانبی از خرید و فروش تا رهن و اجاره مسکن و کاهش قیمت ها باشیم.
وی با بیان اینکه قسمتی از برون رفت از مسئله گرانی مسکن در زرین شهر نیازمند افزایش تعاملات می باشد، اضافه کرد: حل مشکلات اراضى غرب دانشگاه پیام نور و اراضی معروف به لاگون های کارخانه ذوب آهن و الحاق این اراضى به شهر یکی از مباحثی است که اثرات بسیاری را در حل مشکل سکونت شهروندان به همراه خواهد شد و از طرفی رونق ساخت و ساز مسکن را رقم خواهد زد اما تحقق این مهم نیازمند افزایش تعاملات شرکت سهامی ذوب آهن، مدیریت شهری و… است.
عضو شورای اسلامی زرین شهر عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع پیگیری این مطالبه به حق شهروندان از اعضاء شورای اسلامی زرین شهر در دستور کار قرار گرفته تا با برگزاری جلسات کارشناسی و همچنین اعتمادسازی بین طرفین و افزایش تعاملات بتوانیم این چالش چندین ساله را مرتفع سازیم.
وی با بیان اینکه عرضه انبوه اقدام مهم در کاهش شکاف تقاضا و عرضه مسکن خواهد شد، خاطرنشان کرد: احیاء بافت فرسوده شهر، ارائه تخفیف برای تشویق شهروندان یه ساخت و ساز، موافقات با افزایش ارتفاع و طبقات ساختمان ها در خیابان های ملاصدرا و فرهنگیان و پیگیری الحاق معروف به اراضی چرخاب و دره‌میرآبى از دیگر اقداماتی است که مورد توجه قرار گرفته و برخی از این اقدامات نیز در دوره پنجم مدیریت شهری به مرحله اجرا رسیده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2575
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.