• امروز : جمعه - ۲۰ مهر - ۱۴۰۳

شاهمرادی: دانش آموزان سفیر محیط زیست هستند

  • کد خبر : 2564
  • 30 شهریور 1399 - 9:55
شاهمرادی: دانش آموزان سفیر محیط زیست هستند
رئیس اموزش و پرورش منطقه زرین شهر گفت:اگر دانش اموزان امروز با محیط زیست آشتی کرده و این نعمت الهی را حفظ و مورد توجه قرار دهند قطعا پس ار ورود به اجتماع می‌توانند همین فرهنگ را گسترش داده تا کمترین آسیب را به محیط زیست وارد شود.

به گزارش نبض وطن، ایرج شاهمرادی با بیان اینکه چالش آتش کشیدن بقایای کشت برنج در شهرستان لنجان سال هاست عموم شهروندان را با مشکل مواجه کرده است، اظهار کرد: براساس تحقیقات علمی کارشناسان امر دریافتند چنانچه پسماندهای محصولات کشت قبل را به زمین بازگردانند باعث افزایش موادآلی خاک می‌شود اما آتش زدن زمین کشاورزی اثرات مخربی روی زمین خواهد داشت.
وی افزود: در حال حاضر دنیا به این سمت حرکت کرده که برای احیا، اصلاح و بازسازی خاک پس از کشت قبل، بدون انجام اقدامی کشت مستقیم انجام شود، بدون اینکه زمین را دستخوش تغییری کنند یا پسماندهای زمین‌های کشاورزی را آتش بزنند.
رئیس اموزش و پرورش منطقه زرین شهر با بیان اینکه حل معضل آتش زدن کاه و کلش برنج نیازمند یک کار الگویی ترویج است، تصریح کرد:در کنار برگزاری جلسات توجیهی برای کشاورزان و استفاده از فضای قوه قهریه نیاز است به مباحث فرهنگی پرداخته شود ودر این میان می توان از ظرفیت دانش اموزان بهره برد.
وی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا فرهنگ نگهداری و احترام به محیط زیست وارد خانواده‌ ها شود، ادامه داد: دانش‌آموزان امروز مدیران آینده این کشور هستند و اگر به خوبی فرا گیرند که آتش‌زدن بقایای محصولات‌ و کاه‌ و کُلش کشاورزی، باوری غیرعلمی و غیرقانونی است و سیمای زشتی از طبیعت را به رخ می‌کشد می توانند این مسئله را در خانواده خود که بخش قابل توجهی از انان نیز کشاورز هستند تبیین کنند.
شاهمرادی اضافه کرد: اگر دانش اموزان امروز با محیط زیست آشتی کرده و این نعمت الهی را حفظ و مورد توجه قرار دهند قطعا پس ار ورود به اجتماع می‌توانند همین فرهنگ را گسترش داده تا کمترین آسیب را به محیط زیست وارد شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در حفظ محیط زیست می تواند تاثیر بسیاری را داشته باشد، عنوان کرد:امروز باید به سمت تربیت افراد دارای احساس مسئولیت نسبت به محیط‌زیست و دارای دانش، نگرش، انگیزه، تعهد و مهارت‌های لازم برای فعالیت‌های مختلف در جهت ایجاد محیط‌زیست سالم و پاک و تعهد به نگهداری از آن باشیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم.
رئیس اموزش و پرورش منطقه زرین شهر خاطرنشان کرد: برای تحقق پویش ” نه به آتش زدن پوشال برنج ” باید در بین خانواده‌ها نفوذ کرد و فرهنگ نگهداری و احترام به محیط زیست را به انان آموزش داد و مطمئنا بهترین ظرفیت، استفاده از دانش‌آموزان است زیرا کودکان و فرزندان می‌توانند بیشتریت تاثیر را روی رفتار والدین داشته باشند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2564
  • نویسنده : زهرا جعفری

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.