• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳

باید به سمت بازیافت کامل پسماند حرکت کرد

  • کد خبر : 2470
  • 29 مرداد 1399 - 7:00
باید به سمت بازیافت کامل پسماند حرکت کرد
مدیرعامل شرکت بازیافت شهرستان لنجان گفت: با تدابیر اتخاذ شده در طول یک سال گذشته حجم پسماند دفنی از ۷۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافته است و در ادامه در تلاش هستیم این میزان به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش نبض وطن، سبحان نظری در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: چالش بازیافت طلای کثیف یکی از دغدغه های مدیران شهری به شمار می آید چرا که این موضوع، آسیب‌های مختلفی از جمله زباله گردی را به وجود آورده که در بسیاری از مواقع کارشناسان براین باور هستند افزایش زباله گردها روی دیگری از فقر را در شهرها به خصوص کلانشهرها به نمایش گذاشته است.
وی با بیان اینکه بهبود اجرای طرح‌های نوین و به‌روز در مدیریت پسماند نیاز به فرهنگ‌سازی در سطوح مختلف جامعه دارد، افزود: حل چالش پدیده زباله گردی نیازمند فرهنگ‌سازی بین شهروندان بوده چرا که اگر مردم در تفکیک زباله‌های قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت دقت و همکاری داشته باشند انگیزه زباله‌گردی را از بین می‌برند و در این خصوص باید از نهاد خانواده و از استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی استفاده شود و یکی از سیاست ها و برنامه ریزی های شرکت بازیافت شهرستان لنجان حرکت در مسیر فرهنگسازی و همچنین بروزرسانی دستگاه های این شرکت است.
مدیرعامل شرکت بازیافت شهرستان لنجان با تاکید بر ضرورت تدبیر برای ساماندهی مشکل زباله در شهرستان لنجان، به روش‌های مدیریت پسماند طی دهه‌های گذشته، تصریح کرد: میانگین تولید روزانه زباله در شهرستان لنجان حدود ۳۰۰ تن است و در ابتدای شیوع ویروس کرونا و در خانه ماندن موجب افزایش تولید زباله خانگی شد و باید گفت کارکنان شرکت بازیافت با شیوع این ویروس همانند پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمانی به انجام وظیفه ادامه دادند و با تدابیر بهداشتی اتخاذ شده خوشبختانه هیچ یک از پرسنل شرکت بازیافت و خانواده‌های آنان به کرونا مبتلا نشدند.
وی با اشاره به اقدامات اصلاحی صورت گرفته در شرکت بازیافت شهرستان لنجان، ادامه داد: یکی از چالش های پیش روی شرکت بازیافت مستهلک بودن ماشین‌آلات کارگاهی و صنعتی فعال در سایت بود که در این راستا اقدامات لازم جهت اصلاح و بهبود عملکرد آنها صورت پذیرفت.
نظری با بیان اینکه استفاده از تولیدات داخلی همچون سرند ۹.۵ متری هزینه دو میلیارد تومانی را به ۵۰۰ میلیون کاهش داد، اضافه کرد: اصلاح دستگاه ترمیناتور و اضافه نمودن سرند جدید با طول ۹.۵ متر و تغییر خط بازیافت از اقدامات صورت گرفته به شمار می اید که باعث افزایش راندمان کاری، تفکیک بهتر مواد قابل بازیافت، کاهش مواد دفنی و در ادامه حفظ محیط‌زیست سالم خواهد شد.
وی عنوان کرد: با تدابیر اتخاذ شده در طول یک سال گذشته حجم پسماند دفنی از ۷۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافته است و در ادامه در تلاش هستیم این میزان به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت بازیافت شهرستان لنجان یادآور شد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و عقد قرارداد BOLT به سمت راه اندازی خط نوین آلیاژ پلاستیک و تولید کود مرغوب‌تر مطابق با استاندارد جهانی گام برداریم که علاوه بر رونق اقتصادی حفاظت از محیط زیست را به همراه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد شرایط مطلوب کاری و پرسنلی یکی دیگر از برنامه های شرکت بازیافت به شمار می آید و در سال گذشته موفق شدیم برای تمامی کارکنان بیمه عمر ده ساله منعقد کنیم که پس از ده سال به آنان مستمری پرداخت ‌شود و اگر در طول ده سال حادثه‌ای برای انان رخ داد ۵۰ برابر هزینه پرداخت شده به آنان بازگردانده خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2470
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.