• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان:

نقش مادر و همسر در تحکیم خانواده بسیار پُررنگ و اساسی است

  • کد خبر : 24639
  • 07 دی 1401 - 17:05
نقش مادر و همسر در تحکیم خانواده بسیار پُررنگ و اساسی است
فرماندار شهرستان لنجان گفت: بر اساس سیاست‌های تعریف‌شده، انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان در مسیری گام برداشته تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، علاوه بر توسعه و پیشرفت پایدار با توانمندسازی اعضای خانواده، از متلاشی شدن خانواده زندانیان و ایجاد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند، اظهار کرد: خانواده زندانیان در کنار حمایت‌های مالی باید مورد حمایت روانی و اخلاقی قرار بگیرند برهمین اساس انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزاری کارگاه‌های آموزشی حول محور «ارتقای مهارت‌های اخلاقی و زندگی» ویژه خانواده های زندانیان را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما حفظ کرامت خانواده گروه هدف بوده چرا که خانواده زندانی مجرم نیست، افزود: به دلایل مختلف خانواده زندانیان بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند از این رو تلاش شده در این دوره‌های آموزشی شیوه‌های مواجهه این خانواده‌ها با آسیب‌های اجتماعی آموزش داده شود.

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان نقش مادر و همسر را در تحکیم خانواده بسیار پُررنگ و اساسی دانست و تصریح کرد: ریشه بسیاری از جرایم در فقدان مهارت‌های زندگی و دانش رفتاری است از این رو توانمندسازی فکری و تصمیم‌گیری‌های مناسب در راستای آموزش مهارت‌های زندگی موجب ارتقاء سطح کمی و کیفی آگاهی و بینش درون خانواده زندانیان خواهد شد.

وی عنوان کرد: آموزش شیوه‌های مواجهه خانواده‌های زندانیان با آسیب‌های اجتماعی، مهارت فرزند پروری در نبود والدین، کنترل خشم فرزندان و…. از جمله دوره‌هایی است با در نظر گرفتن نیازهای گروه‌های مخاطب خانواده زندانیان طراحی و توسط مربیان آموزش دیده و متخصص اجرایی شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای استمرار برگزاری این دوره‌ها انجام گرفته است.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه حمایت از خانواده‌های زندانیان باید هدفمند باشد، خاطرنشان کرد: براساس سیاست‌های تعریف شده انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان لنجان در مسیری گام برداشته تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی علاوه بر توسعه و پیشرفت پایدار با توانمندسازی اعضاء خانواده از متلاشی شدن خانواده زندانیان و ایجاد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=24639
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.