• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳

لزوم حمایت از تولیدکنندگان مرغ/می توان به سمت خودکفایی در صنعت خوراک دام پیش برویم

  • کد خبر : 2450
  • 07 شهریور 1399 - 12:08
لزوم حمایت از تولیدکنندگان مرغ/می توان به سمت خودکفایی در صنعت خوراک دام پیش برویم
رئیس مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لنجان گفت: با توجه به اینکه نهاده های تامینی یکی از بزرگترین محصولاتی است که ارز را از کشور خارج می کنند، امیدواریم به جایی برسیم که در راستای اقتصاد مقاومتی، در صنعت طیور کاملاً خودکفا شویم.

به گزارش نبض وطن، همایون حاتمی در آیین بهره براداری از مزرعه پرورش مرغ گوشتی نارو اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لنجان در سال جدید به دنبال آن بوده تا از تمامی توان و ظرفیت‌های خود در ایجاد اشتغال استفاده کند چراکه این سازمان می تواند با توانمندسازی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، جوانان نخبه و دارای ایده و … زمینه ایجاد اشتغال جدید را در بخش کشاورزی فراهم سازد.
وی با بیان اینکه امروزه بیکاری و افزایش جوانان بیکار به عنوان یکی از معضلات اصلی جامعه شناخته می شود، افزود: مدیریت کشاورزی شهرستان لنجان تمام سعی و اهتمام خود را به کار گرفته تا از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی و کارآفرینان به بهترین نحو حمایت کند زیرا نقش مؤثری در ایجاد اشتغال در شهرستان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارند .
رئیس مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لنجان تصریح کرد: براساس تدابیر اتخاذ شده تلاش شده است بار مشکلات سرمایه‌گذاران را کم کنیم نه اینکه مشکلات را از سر خود کم کرده و سبب سردرگمی تولیدکنندگان و پاس دادن آنها از یک اداره به اداره دیگر شویم برهمین اساس شاهد هستیم کارآفرینان در کمترین زمان ممکن مجوزات و تسهیلات مورد نیاز را دریافت تا واحد تولیدی خود را به مرحله بهره‌برداری برسانند.
وی ادامه داد: مزرعه پرورش مرغ گوشتی نارو توسط میلاد موذنی یکی از جوانان کارآفرین شهرستان لنجان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است و امروز شاهد افتتاح ان توسط مسئولان استان و شهرستان لنجان هستیم این واحد تولیدی ظرفیت تولید ۲۰ هزار قطعه مرغ در هر دوره را دارد و با توجه به طرح توسعه آن براساس گزارشات ارائه شده این ظرفیت را می توان به ۱۰۰ هزار قطعه در هر دوره افزایش داد.
حاتمی اضافه کرد: با توجه به فعالیت خانواده موذنی در تولید مرغ گوشتی، بوقلمون و همچنین خوراک دام و طیور می توان از این ظرفیت برای توسعه این صنعت در شهرستان لنجان بهره برد و با توجه به اینکه نهاده های تامینی یکی از بزرگترین محصولاتی است که ارز را از کشور خارج می کنند، امیدواریم به جایی برسیم که در راستای اقتصاد مقاومتی، در صنعت طیور کاملاً خودکفا شویم.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه سرمایه گذاران تشویق به حضور در این صنعت شوند قطعا می توان زنجیره تولیدی را از تولید خوراک دام و طیور، مرغ مادر گوشتی، جوجه کشی، کشتارگاه و مرغداری‌های گوشتی را در این شهرستان تکمیل کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2450
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.