• امروز : یکشنبه - ۴ آذر - ۱۴۰۳

۵۰ درصد مدارس فولادشهر به صورت دو نوبته اداره می شوند

  • کد خبر : 2436
  • 30 مرداد 1399 - 11:19
۵۰ درصد مدارس فولادشهر به صورت دو نوبته اداره می شوند
رئیس آموزش و پرورش بخش فولادشهر گفت: 40 درصد مدارس فولادشهر در بافت فرسوده و قدیمی شهر واقع شده اند و رشد فزآینده دانش اموزان فولادشهر زنگ خطر را برای آموزش و پرورش به صدا درآورده و حل این چالش نیازمند توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش است چراکه امروز شاهد تراکم بالایی در کلاس های مدارس این بخش هستیم.

به گزارش نبض وطن، سید ضیاء موسوی رئیس آموزش و پرورش بخش فولادشهر در جمع مسئولان این شهرستان دمیدن روح امید در جامعه را در شرایط فعلی از اهمیت ویژه ای برخوردار دانست و اظهار کرد: درپی شیوع ویروس کرونا شاهد تعطیلی بیشتر مدارس در جهان بودیم و این مسئله در کشور ما نیز تاثیرات بسیاری را به همراه داشت به گونه ای که براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا اجتناب از تجمع افراد در مکان‌های شلوغ ممنوع اعلام شد و به تبع آن مدارس به عنوان اولین مکان‌ها پیشگام این موضوع شدند.
وی با بیان اینکه ایجاد وقفه در نظام آموزشی اثرات مخربی را به همراه دارد، افزود: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که تعطیلی آموزش دانش‌آموزان در مقاطع مختلف فشارهای ساختاری بسیاری را به این نهاد وارد می کند و سبب خواهد شد برخی دانش اموزان از نظام آموزشی فاصله بگیرند.
رئیس آموزش و پرورش بخش فولادشهر با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا بر روند آموزش و پرورش دانش اموزان، تصریح کرد: نگرانی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس نباید به گونه ای ادامه یابد که مردم کشور ما از نظام تعلیم و تربیت فاصله بگیرند چراکه علی رغم همه مشکلات به وجود آمده تغییرات عمده‌ای در سطح جامعه، خصوصآ در زمینه آموزش و پرورش به وقوع پیوست.
وی با بیان اینکه در نظام تعلیم و تربیت معلم حرف اساسی را می‌زند چراکه معلمان دارای دو بال اخلاق حرفه‌ای و تخصص هستند، ادامه داد: آموزش و تاثیرگذاری اخلاقی، علمی و عملی بر روی دانش اموزان نیازمند تعامل مستقیم معلم با دانش اموز بوده و چنانچه این وقفه به وجود آمده ادامه یابد باعث ایجاد گسل و انشقاق شده و در گام نخست دانش اموزان دچار آسیب های فراوانی خواهند شد.
موسوی اضافه کرد: علی رغم همه مشکلات و غافل گیری هایی که شیوع این ویورس منحوس برای کلیه دستگاه ها و نهادها به همراه داشت آموزش و پرورش با تدابیر اتخاذ شده نوعی سیستم آموزشی را برای دانش‌آموزان طراحی کرد که تا پیش از آن با این جدیت به این موضوع نپرداخته بود و با همه مشکلات و چالش ها به گونه ای عمل شد که فاصله بین دانش اموز و مدرسه کاهش یابد و درنهایت سال تحصیلی را به خوبی به پایان برسانیم.
وی عنوان کرد: مدارس بخش فولادشهر علاو بر بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش دانش اموزان بخشی از آموزش‌های مبانی و محتوایی درسی را با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار کردند و آزمون حضوری پایه نهم و دوازدهم را در خرداد ماه با سلامت پشت سر نهادیم و امروز نیز در آمادگی کامل برای برگزاری آزمون های پایه دوازدهم و بازماندگان از آزمون ها قرار داریم.
رئیس آموزش و پرورش بخش فولادشهر با اشاره به لزوم ایجاد تعادل بین ورودی و خروجی مقاطع مختلف آموزشی در مدارس،خاطرنشان کرد: احساس نگرانی از درگیری افراد با ویروس کرونا همچنان ادامه دارد اما این مسئله به معنای تعطیلی آموزش و پرورش نیست چراکه وقفه تحصیلی سبب ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و مدرسه خواهد شد و برخی دانش اموزان گرفتار توقف یادگیری می شوند که باعث افزایش میل ترک تحصیل آنان خواهد شد، از سوی دیگر چنانچه روند فارغ التحصیلی دانش اموزان روند عادی خود را سپری نکند با چالش بحران فضای آموزشی در سال های پیش رو مواجه خواهیم شد.
وی افزود: شهروندان فولادشهر نیاز است با اعتماد به آموزش و پرورش نسبت به ثبت نام دانش اموزان اقدام کرده و پیگر ادامه تحصیل فرزندان خود باشند و در این بین ثبت نام پایه های بدو ورود به مقاطع مختلف از اهمیت دوچندانی برخوردار است از طرفی تاخیر در ثبت نام دانش اموزان سبب خواهد شد خانواده ها در تحویل به موقع کتاب های درسی با چالش های جدی ایجاد شوند.
موسوی تصریح کرد: آموزش و پرورش برای شرایط مختلف عادی، زرد، نارنجی و قرمز سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های لازم را با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا انجام داده است، در شرایط سفید آموزش ها به صورت حضوری خواهد بود و چنانچه شرایط در موقعیت زرد قرار داشته باشد آموزش به صورتی ترکیبی حضوری و از راه دور انجام خواهد گرفت.
وی همراهی خانواده ها با برنامه های آموزشی مدارس را در شرایط فعلی لازم و ضروری دانست و ادامه داد: چنانچه شرایط در موقعیت قرمز قرار داشته باشد آموزش از راه دور در فضای مجازی و برنامه “شاد” توسط معلمان انجام خواهد گرفت تا حدودی دانش‌آموزان را از حضور فیزیکی در مدارس بی‌نیاز کند برهمین اساس زیرساخت های مورد نیاز این مهم در بخش فولادشهر تامین شده است.
رئیس آموزش و پرورش بخش فولادشهر با بیان اینکه افزایش میزان حضور دانش آموزان در فضای مجازی عوامل مخربی را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: استفاده از فضای مجازی برای تکمیل آموزش یک فرصت مناسب به شمار می اید اما این روند نیازمند کار علمی، پژوهشی و آسیب‌شناسی بوده تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت آموزش مجازی از برخی آسیب ها که به واسطه افزایش زمان استفاده از فضای مجازی به وقوع می پیوندد نسل جدید را تهدید می کند جلوگیری شود.
وی با اشاره به رشد و توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش فولادشهر، یادآور شد: رشد فزاینده جمعیت دانش اموزی در بخش فولادشهر بسیار قابل توجه بوده به گونه ای که طی چهار سال جمعیت ۱۴ هزار نفر دانش اموز آن به بیش از ۲۳ هزار دانش اموز افزایش یافته و باید گفت فولادشهر در بین ۴۱ منطقه در استان اصفهان تنها منطقه ای است بعد از شروع سال تحصیلی نیز ورودی دارد.
موسوی با بیان اینکه ۵۰ درصد مدارس فولادشهر به صورت دو نوبته اداره می شوند، عنوان کرد: ۴۰ درصد مدارس فولادشهر در بافت فرسوده و قدیمی شهر واقع شده اند و رشد فزآینده دانش اموزان فولادشهر زنگ خطر را برای آموزش و پرورش به صدا درآورده و حل این چالش نیازمند توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش است چراکه امروز شاهد تراکم بالایی در کلاس های مدارس این بخش هستیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2436

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.