• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳

مجموعه مسکونی ۱۲۵ واحدی در چمگردان احداث می شود

  • کد خبر : 2432
  • 03 شهریور 1399 - 7:10
مجموعه مسکونی ۱۲۵ واحدی در چمگردان احداث می شود
شهردار چمگردان گفت: : شهرداری چمگردان با ارائه طرح های تشویقی خود با هدف احیاء بافت فرسوده بالغ بر یک میلیارد تومان تخفیف به شهروندان ارائه داده است.

به گزارش نبض وطن، علیرضا ملاکبیری وجود بافت فرسوده را یکی چالش امروز شهرهای ایران دانست و اظهار کرد: شهروندان ساکن در بافت فرسوده شهرها همواره برای دریافت خدمات شهری دچار مشکل و تنگنا هستند، زیرا اجرای طرح‌های زیرساختی مورد نیاز در این مناطق توسط دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و شهرداری‌ها با محدودیت‌ها و موانع زیادی رو به رو است؛ علاوه بر منازل مسکونی موجود در این مناطق که دچار مشکلات سازه‌ای است.
وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هکتار از مساحت شهر چمگردان جزء بافت فرسوده است، افزود: شهرداری چمگردان در بافت فرسوده شهر که یکی از معضلات اصلی شهر نیز به شمار می آید اقدامات شایسته ای را به مرحله اجرا رسانده است و یکی از این اقدامات کاهش عوارض ساخت و ساز در این بافت شهری بود.
ملاکبیری تصریح کرد: شهرداری چمگردان با ارائه طرح های تشویقی خود با هدف احیاء بافت فرسوده بالغ بر یک میلیارد تومان تخفیف به شهروندان ارائه داده که و مستند آن نیز وجود دارد و یکی از دلایل شهرداری برای احیاء بافت فرسوده جلوگیری از مهاجرت شهروندان به دلیل کمبود زمین برای ساخت و ساز بوده است.
وی با اشاره به احداث مجموعه ۱۲۵ دستگاهی در مساحتی بالغ بر ۶.۵ هکتار در شهر چمگردان، گفت: این مجموعه در بافت فرسوده‌ شهر احداث خواهد شد که مجوزات مورد نیاز ان در کمیسیون ماده ۵ اخذ شده و طرح تطبیق بافت فرسوده‌ شهر نیز کامل گردیده و امیدواریم با اجرای این طرح مشکل مسکن جوانان شهر مرتفع شود.
شهردار چمگردان ادامه داد: براساس قانون و برنامه ششم توسعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر متولی صدور اسناد مالکیت است،که بخشی از ان در شهر چمگردان صادر شده اما تحقق این مهم نیازمند همراهی و همدلی بیشتر مردم است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2432
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.