به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، کارکنان ۱۵ فرودگاه بزرگ از جمله دالاس، لس آنجلس، میامی، شهر نیویورک و فونیکس در محل خدمت خود دست از کار کشیده و تحصن کردهاند.
همچنین اعتصاب کارکنان فرودگاههای بین المللی لوگان بوستون، اوهیر (O’Hare) شیکاگو و نیووارک لیبرتی (Newark Liberty) در ایالت نیوجرسی برنامه پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاهها را مختل کرد.
خدمه نظافت داخلی هواپیماها، خدمه جابجایی بار و لوازم مسافران، نیروهای امنیتی و انتظامات فرودگاهها و پرسنل خدماتی سالنهای فرودگاهی دست از کار کشیدهاند.
معترضان خواستار ابلاغ و اجرای بخشنامه جدید افزایش حقوق و مزایای خود هستند که از ژوئن گذشته معلق مانده است.
پیشتر _یکشنبه سیزدهم آذرماه_ اتحادیههای کارگری ناراضی از مصوبه اخیر کنگره آمریکا تهدید کردند که اجابت نشدن خواسته آنها عواقب منفی در پی خواهد داشت و بر آرای آنان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تاثیرگذار خواهد بود.
سومین اتحادیه بزرگ حمل و نقل ریلی آمریکا اعلام کرد که فراموش نخواهند کرد چه افرادی در مبارزه برای افزایش مرخصی استعلاجی در کنار آنها بوده است. برخی از کارگران حتی هشدار دادند که توسل رئیس جمهور آمریکا به کنگره برای غیرقانونی کردن اعتصاب کارکنان صنعت راهآهن عواقب منفی در بر خواهد داشت.
کنگره آمریکا پیشتر برای جلوگیری از عملی شدن اعتصاب کارکنان راه آهن، توافق تابستان گذشته میان کاخ سفید و دوازده اتحادیه کارگری بخش راه آهن را تبدیل به قانون کرد تا هرگونه اعتصاب نقض این قانون شمرده شود. بایدن نیز جمعه _یازدهم آذرماه_ با امضای این مصوبه راه را بر اعتصاب کارکنان راه آهن بست و اعلام کرد که جلوی “یک فاجعه واقعی” گرفته شد.
طبق این قانون دستمزد کارگران در دوره پنج ساله ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ به میزان ۲۴ درصد افزایش مییابد و بلافاصله پس از اجرایی شدن آن، ۱۱ هزار دلار به هر کارگر پرداخت میشود.
هشت اتحادیه از ۱۲ اتحادیه دخیل در مذاکرات، این توافق را تائید کردند و چهار اتحادیه مخالف که حدود ۱۰۰ هزار کارگر صنعت حمل و نقل ریلی در آنها عضویت دارند توافق را ناعادلانه خواندند. به گفته این اتحادیهها، مدت زمان مرخصی استعلاجی پیش بینی شده ناکافی است.
با وجود تلاش برخی از سناتورهای چپ گرا و حتی راست گرا مانند مارکو روبیو، کنگره درخواست هفت روز مرخصی استعلاجی را در مصوبه نهایی نگنجانده است.