• امروز : جمعه - ۲۰ مهر - ۱۴۰۳

نماز جمعه، محوری جریان ساز و گفتمان ساز

  • کد خبر : 2415
  • 05 مرداد 1399 - 23:15
نماز جمعه، محوری جریان ساز و گفتمان ساز
شهردار باغبادران گفت: نماز جمعه به عنوان یکی از جریان‌های فرهنگی ، عقیدتی و سیاسی ذهن و ضمیر مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی در جمع ائمه جماعات بخش باغبادران اظهار کرد: جمعه در نظر مومنان روزی با نشاط ، گرامی و پر طراوت محسوب می شود که هفته کاری پیش رو تاثیر پذیر از برنامه ریزی ها و تدابیر این روز گرامی است و در بین روزهای هفته از اهمیت خاصی برخوردار است و در احادیث نیز عبادت در این روز عبادتی برتر به شمار می آید و نماز جمعه را موجب جلب رحمت الهی معرفی نموده و پاداشی برابر با حج و عمره داده اند.
وی با بیان اینکه نماز جمعه به عنوان یکی از جریان‌های فرهنگی ، عقیدتی و سیاسی ذهن و ضمیر مردم را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: خطبه های نماز جمعه باعث تقویت حس مسئولیت پذیری در جامعه است و بر همین اساس یکی از امکانات حاکمیت اسلامی به شمار می آید که در جهت سازندگی ، تربیت جامعه ، وحدت ، عدالت ، برابری و تعاون مورد استفاده قرار می گیرد و در این میان امام جمعه با استفاده از این فرصت با بیان رسای و کلام بلیغ خود در خطبه‌های نماز جمعه می تواند ارتقاء جایگاه معنوی و سیاسی عموم مردم را رقم بزند.
شهردار باغبادران تصریح کرد: نماز جمعه کارکردها و ثمرات بسیاری را به همراه داشته است ، به‌گونه‌ای که دشمنان نسبت به این مسئله بسیار نگران هستند و بر همین اساس همچنان بر علیه نماز جمعه فعالیت داشته تا بتوانند برگزاری و حضور مردم در این آیین عبادی سیاسی را تحت تاثیر قرار دهند .
وی با بیان اینکه در پنجم مردادماه ۳۵۸ یکی از سنت‌های نبوی در جمهوری اسلامی توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی احیاء شد ، ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری نماز جمعه ، امام خمینی (ره) بیش از پنج ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که در مرحوم آیت الله طالقانی رابه عنوان امام جمعه تهران منصوب کردند و نخستین نماز جمعه در حکومت اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم ولی فقیه در پنجم مردادماه ۱۳۵۸ اقامه شد.
امینی باغبادرانی اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به واسطه دوراندیشی امام خمینی(ره) با احیاء نماز جمعه به اهدافی چون پاسخگویی به یکی از مطالبات دینی مردم ، تقویت وحدت آحاد مردم، رشد بینش سیاسی افراد مختلف جامعه ، تثبیت حضور مردم در صحنه ، بسیج مردمی و…. دست پیدا کرد و این مسئله وحشت استکبار جهانی را به خوبی رقم زده است چرا که طی دهه‌های اخیر این وحدت و ولایت‌پذیری ملت ایران شکست‌های پی در پی دنیای استکبار را رقم زده است.
وی نماز جمعه را به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرارگاه فرهنگی و بصیرت افزایی دانست و عنوان کرد: امروزه به دلیل افزایش هجمه های فرهنگی دشمنان ، باید به ظرفیت‌های نماز جمعه نگاهی ویژه داشت چراکه نماز جمعه علاوه بر وحدت آفرینی و بصیرت افزائی میتواند موجب جذب مشارکت جامعه بویژه نسل جدید در امور مختلف و یکپارچگی مطالبات شهروندان گردد و بهره‌گیری از این ظرفیت بالا در مباحث فرهنگی نه تنها مقاومت در برابر شبیخون فرهنگی استکبار است بلکه پاتکی به اقدامات مخرب فرهنگی و عقیدتی دشمنان دین و مذهب خواهد بود.
شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: در بخش باغبادران سه دهه است که نماز جمعه این پایگاه عقیدتی ، فرهنگی و سیاسی به رسالت خود به خوبی عمل کرده و مدیریت شهری نیز در حد بضاعت تلاش کرده در کنار این پایگاه فرهنگی قرار گیرد تا جایگاه نماز جمعه ، به جایگاه واقعی خود برسد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2415
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.