• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳

باقری: زنان ایرانی، نیمه پنهان توسعه کشور هستند/از کارآفرینی بانوان حمایت می‌کنیم

  • کد خبر : 2410
  • 09 مرداد 1399 - 8:01
باقری: زنان ایرانی، نیمه پنهان توسعه کشور هستند/از کارآفرینی بانوان حمایت می‌کنیم
عضوشورای اسلامی زرین شهر گفت: زنان جامعه ما طی سال‌های اخیر نشان داده‌اند هر مسئولیتی که به آن‌ها محول شده با موفقیت پشت سر گذاشته و با جدیت و پیگیری برنامه‌ها و وظایف خود را به انجام رسانده‌اند و در این مسیر استفاده از ظرفیت آموزشی فنی حرفه ای قطعا می‌تواند اثرات مطلوبی را برای بانوان به همراه داشته باشد.

به گزارش نبض وطن،سوده باقری در نشست با رئیس مرکز فنی حرفه ای بانوان شهرستان لنجان با اشاره به زن در توسعه اجتماعی،اظهار کرد:براساس آمار قریب به نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و با توجه به اینکه امروزه نیروی انسانی،اصلی ترین ثروت هر جامعه محسوب می شود با در نظر گرفتن این واقعیت می توان گفت به نیمی از ثروت جوامع مختلف وامدار و متاثر از جمعیت زنان است.
وی با بیان اینکه در ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمی توان از نقش تربیتی زنان در جامعه غافل ماند، افزود: زنان پرورش دهنده نسل‌هایی هستند که تحولات، فعل و انفعالات میمون و سازنده جامعه به واسطه آنها و ساز و کار تربیتی که زنان در خانه‌ها به کار گرفته‌اند یکی پس از دیگر رقم خورده و خواهد خورد از این رو چنانچه به کارآمدی زنان در جامعه توجه شود به تبع آن،مولفه توسعه نیز روند سعودی به خود خواهد گرفت.
عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: طی دهه‌های گذشته علیرغم تلاش های بسیاری که برای تسهیل نقش آفرینی زنان در جامعه انجام شده و برنامه‌های متعددی نیز به مرحله اجرا رسیده است،اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم و دستیابی به شرایط مطلوب‌تر،مستلزم آموزش، فراهم ساختن زیرساخت‌ها و تقویت باورهای فرهنگی است.
وی با بیان اینکه نقش زنان در ابعاد گوناگون توسعه و بالاخص توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مسئله‌ای غیر قابل انکار است، اضافه کرد: خوشبختانه زنان جامعه ما طی سال‌های اخیر نشان داده‌اند هر مسئولیتی که به آن‌ها محول شده با موفقیت پشت سر گذاشته و با جدیت و پیگیری برنامه‌ها و وظایف خود را به انجام رسانده‌اند و در این مسیر استفاده از ظرفیت آموزشی فنی حرفه ای قطعا می‌تواند اثرات مطلوبی را برای بانوان به همراه داشته باشد.
باقری نقش زنان فعال و توانمند را در توسعه و رونق تولید برجسته دانست و ادامه داد:امروزه بسیاری از زنان خانه‌دار پس از فراگرفتن رشته‌های مختلف در فنی حرفه‌ای،موفق شده اند در عرصه‌های مختلف گام‌های موثری را در راستای توانمند سازی خود و خدمت به جامعه بر‌دارند که به پیشرفت‌ها را در نمایشگاه‌هایی که با هدف نمایش توانمندی این قشر تاثیرگذار در زرین شهر برگزار کردیم شاهد بودیم.
وی عنوان کرد: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها در حد یک اسم نبودند، از طرفی این نمایشگاه هیچ گونه منفعت شخصی برای فردی نداشت بلکه یک کار کاملا اجتماعی و فرهنگی به‌شمار می‌آمد که باید برای برگزاری اینگونه برنامه‌ها به بهترین شکل ممکن تلاش کرد.
عضوشورای اسلامی زرین شهربیان کرد: یکی از مشکلات زنان شاغل در عرصه تولید، فروش محصولاتشان بود،و به همین منظور برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با حضور پرشور مرکز فنی حرفه ای بانوان شهرستان لنجان در دستور کار قرار گرفت تا با حضور و به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها برای محصولات این عزیزان بازاریابی شود تا در آینده بتوانند فروش بیشتری داشته باشند و برای دیگر بانوان نیز شغل ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا سبب شد مسیر برگزاری نمایشگاه‌ها برای معرفی توانمندی بانوان در زرین شهر متوقف شود اما قطعا نباید اجازه داد این مهم با چالش مواجه شود و قطعا با برنامه‌ریزی و استفاده از ایده‌های فعالان این عرصه می توان علی رغم محدودیت‌ها با روش‌های نوین این توانمندی‌ها را به نمایش گذاشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2410
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.