• امروز : جمعه - ۲۰ مهر - ۱۴۰۳

کمبود آب شرب و کم کیفیت، دغدغه ادامه دار مردم روستای مبارک آباد در گرما و سرما

  • کد خبر : 2404
  • 01 مرداد 1399 - 4:48
کمبود آب شرب و کم کیفیت، دغدغه ادامه دار مردم روستای مبارک آباد در گرما و سرما
عضو شورای اسلامی روستای مبارک آباد گفت: انتظار مردم روستای مبارک آباد تامین آب شرب سالم و با کیفیت توسط دولت و دستگاه‌های متولی بوده که تاکنون محقق نشده است.

به گزارش نبض وطن، شهرستان لنجان یکی از پرپتانسیل‌ترین و استراتژیک‌ترین شهرستان‌های کشور از نظر استقرار صنایع بزرگ کشور،عبور راه‌های مواصلاتی چندین استان کشور،مدخل توزیع آب به ۶۵۰ شهر و روستا و محل آبرسانی به پنج میلیون نفر در استان اصفهان است، اما با این ظرفیت‌ها و عبور رودخانه زاینده‌رود از شهرستان لنجان ساکنان روستای مبارک آباد سال‌هاست از تنش آبی رنج می برند و این درحالیست که علی‌رغم پیگری‌های متعدد و درخواست‌های مکرر شورای روستا و اهالی این منطقه برای حل مشکلات روستای مبارک آباد، اما مسئولان امر تنها با وعده دادن به مردم، رسیدگی به این معضل را به تعویق انداخته اند.
پویان اسلامی با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی بهداشتی و بدون املاح از منابع پایدار به دغدغه اصلی و دیرینه اهالی روستای مبارک آباد مبدل شده است،اظهار کرد: روستای مبارک آباد جمعیتی بیش از هزار نفر را در دل خود جای داده اما یکی از مواردی که چندسالی است مردم این روستا و حتی روستاهای سورچه،سیبه و کاریز را رنج می دهد، بحث تامین آب شرب باکیفیت روستایی است.
وی افزود: این نیاز از آنجا دغدغه بسیاری از ساکنان این روستاست که با سطح بالای املاح در آب شرب مصرفی مواجه هستند که مردم این دیار را نگران کرده و از طرفی سبب مهاجرت مردم از این مناطق شده است.
عضو شورای اسلامی روستای مبارک آباد افزود: انتظار مردم روستای مبارک آباد تامین آب شرب سالم و با کیفیت توسط دولت و دستگاه‌های متولی بوده که تاکنون محقق نشده و باید توجه داشت که علت اصلی تنش در اب شرب این مناطق اضافه کردن بیش از حد چاه آب و وجود املاح زیاد است.
وی تصریح کرد: بنیاد مسکن شهرستان لنجان واحدهای مسکونی زیادی را در روستای مبارک آباد واگذار کرده و با وجود مشکلاتی که در حوزه مسکن وجود دارد مردم به دلیل نداشتن آب شرب با کیفیت سختی‌ها را به جان خریده و از این منطقه مهاجرت می کنند.
اسلامی ادامه داد: پیگیری‌های متعددی در دوره‌های چهارم و پنجم شورای روستای مبارک آباد انجام گرفته و مکتابات متعددی نیز با فرمانداری شهرستان لنجان، استانداری و ادارت ذی‌ربط انجام شده و طبق مستندات موجود مکاتبه و استشهادیه نیز چندین بار انجام گرفته است اما نتیجه لازم در خصوص حل مشکل آب شرب این روستا کسب نگردیده.
وی اضافه کرد: با بررسی‌های صورت گرفته راهکارهایی برای حل مشکل آب شرب روستای مبارک آباد به دست آمده و نخستین راهکار جداسازی خط لوله آب روستاهای شهرستان لنجان همچون مبارک آباد، سورچه ،سیبه و کاریز از خط لوله آب شهرستان مبارکه است.
عضو شورای اسلامی روستای مبارک آباد عنوان کرد: چنانچه به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور و …. امکان جداسازی خط لوله آب شرب این روستاها از خط لوله آب شهرستان مبارکه وجود ندارد نیاز است،میزان انتقال اب از تصفیه خانه آب بابا شیخعلی را حداقل به ۲۰ لیتر در ثانیه برسانند تا میزان آب چاه ورودی کاملا بی ثاثیر شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به انجام مکاتبات مختلف و انتظار ساکنین روستای مبارک آباد از مسئولان ارشد شهرستان لنجان و اداره مربوطه انتظار می‌رود مطالبه چندین ساله مردم را پاسخ داده و مشکل آب شرب روستاهای بخش مرکزی را مرتفع سازند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2404
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.