• امروز : جمعه - ۲۰ مهر - ۱۴۰۳

اولویت امروز دانشگاه‌ علمی کاربردی زرین شهر، کارآفرینی است

  • کد خبر : 2403
  • 01 مرداد 1399 - 7:50
اولویت امروز دانشگاه‌ علمی کاربردی زرین شهر، کارآفرینی است
مسئول دفتر کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد لنجان گفت: کارآفرینی برای دانشجویان از اولویت هایی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد لنجان همواره بر آن تاکید ویژه داشته است.

به گزارش نبض وطن، مهری صدیقی، آموزش، درسطح تحصیلات عالی را یکی از ابزارهای عمده توسعه کارآفرینی و به تبع آن ایجاد اشتغال دانست و اظهار کرد: دستاوردهای دانشگاهها ازدو راه ارائه خدمات آموزشی و برگزاری کارگاه های کارآفرینی در قالب برنامه‌های تحقیق وتوسعه جامعه را تحت تأثیر قرارمی دهد و باعث خلق دستاوردهای جدید علمی در عرصه های گوناگون می شود.
وی افزود: کارآفرینی،برای ایجاد اشتغال مولد و نیل به توسعه پایدار نقش حیاتی را ایفا می کند از این رو آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشجویان را به سمت مهارت‌محور سوق داده تا در راستای توسعه اشتغال و کارآفرینی در جامعه نقش موثری را ایفا کنند.
مسئول دفتر کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد لنجان با بیان اینکه کارآفرینی برای دانشجویان از اولویت هایی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد لنجان همواره بر آن تاکید ویژه داشته است، تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری کارگاه های آموزشی کارآفرینی در دانشگاههای علمی – کاربردی، بهبود توانایی های فردی و تخصصی دانشجویان است، که این قشرتاثیرگذار جامعه را برای تولید محصولات و همچنین بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی خود و جامعه مهیا می سازد.
وی ادامه داد: از طرفی کارگاه‌ کارآفرینی با هدف آشنایی با مفاهیم کارآفرینی و اجرای برنامه‌های مصوب دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینیدانشگاه برگزار می شود از این رو می‌کوشیم تا این کارگاه ها در راستای مأموریت‌های این مرکز و نیاز روز جامعه باشد.
صدیقی اضافه کرد: ترغیب دانشجویان در راستای علم آموزی و مهارت آموزی باعث افزایش امید برای ورود به بازار کار می‌شود از این رو به دنبال برگزاری کارگاه هایی چون اخلاق حرفه ای در کسب و کار، ارزیابی اقتصادی طرح های کسب و کار، اصول و فنون و مذاکره در کسب و کار ،اصول و قواعد بازاریابی و فروش، اکوسیستم کارآفرینی، بازارشناسی و تحقیقات بازار، برندسازی و تجاری‌سازی، بورس و بازار سرمایه، بورس و سرمایه‌گذاری، تامین و مدیریت منابع انسانی در بنگاه‌های اقتصادی کوچک هستیم.
وی عنوان کرد: تامین و مدیریت منابع مالی در بنگاه‌ها، بنگاه‌های اقتصادی کوچک، تبلیغات مؤثر در کسب و کار، تسهیلات اشتغال‌زایی، توسعه بنگاه‌های اقتصادی کوچک، توسعه محصولات جدید، تهیه و برنامه کسب و کار، تهیه طرح توجیه فنی اقتصادی، حقوق مالکیت فکری، خلاقیت و تفکر خلاق، رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، روابط و مذاکرات تجاری، زنجیره تامین و تامین مواد اولیه، سبک زندگی کارآفرینان و… از دیگر کارگاه هایی است که می توان در این مسیر از آنها بهره مند شد.
مسئول دفتر کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد لنجان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم دانشجویانی را تربیت کنیم که پس از فارغ التحصیلی مهارت لازم برای شروع یک کار و شغل مناسب در آینده را داشته باشند، بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی در زمینه‌ کارآفرینی پیشرو بوده از این رو تمامی اقدامات و کارگاه هایی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد لنجان برگزار می شود در راستای مهارت آموزی و همچنین رفع نیاز جامعه و صنعت در راه تبدیل علم به ثروت بوده است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری اساتید و دانشجویان این دانشگاه نیز قابل تقدیر بوده و امیدواریم با ادامه این روند شاهد کسب موفقیت های روز افزون این واحد در حوزه کارآفرینی باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2403
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.