• امروز : جمعه - ۲۰ مهر - ۱۴۰۳

ایران، تمام معادلات سیاسی و نظامی آمریکا و اسرائیل را در هم ریخت

  • کد خبر : 2395
  • 03 مرداد 1399 - 14:10
ایران، تمام معادلات سیاسی و نظامی آمریکا و اسرائیل را در هم ریخت
امام جمعه باغبادران گفت: امروز جمهوری اسلامی معادلات امریکا واسرائیل را نه در منطقه بلکه در جهان به هم ریخته است.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه باغبادران اظهار کرد: نماز جمعه در روایات به اندازه ای مورد توجه و اهمیت قرار گرفته که بی اعتنایی به ان را به کلی مواخذه کرده است و اگر کسی در سه هفته متوالی از روی بی اعتنایی در نماز جمعه حاضر نشود مهر نفاق و دروئی به او زده خواهد شد.
وی افزود: مومنان باید به دستورات اسلام توجه داشته باشند و یکی از این دستورات نماز جمعه است و برای اینکه نماز جمعه بتواند تاثیر گذاری خود را داشته باشد باید ارکان اصلی ان تقویت شود.
امام جمعه باغبادران تصریح کرد: یکی از ارکان نماز جمعه، امام جمعه است که باید در اخلاق ورفتار دینی خیلی مواظب باشد وقتی امام جمعه به شعار تقوائی که می دهد پای بند باشد مردم این را در سیره رفتاری او ببیند بیشتر مشتاق می شوند.
وی ادامه داد: امام جمعه نباید به دنبال گروه و جناح بندی سیاسی در جامعه برود بلکه باید چتری بر سر همه باشد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید برای مردم در هر قشری که هستند پدری کرده و از جبهه انقلاب گری با قاطیعت حمایت کند.
فرهنگ تضعیف نماز جمعه را تضعیف اسلام دانست و اضافه کرد: مردم رکن مهم دیگر نماز جمعه هستند که باید در هر شرایطی در نماز جمعه شرکت کنند چراکه بی توجهی به این جایگاه وسستی باعث سست شدن اسلام می شود؛ نماز جمعه مرکز حضور همه اقشار بوده از این رو امام جمعه و مومنان باید به گونه ای رفتار کنند که هر کسی بتواند به نماز جمعه امده و احساس امنیت کند.
وی عنوان کرد: بدانیم باید معنویت در جامعه تحت تاثیر شیوع کرونا ضعیف نشود چرا که ضعیف شدن ان باعث خسارات جبران ناپذیری خواهد شد از این رو مراسمات دعای عرفه و نماز عید قربان در شهر باغبادران با رعایت همه دستورالعملهای بهداشتی برگزار می شود.
امام جمعه باغبادران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: بیانات مهم و تاثیرگذار رهبر حکیم وفرزانه انقلاب در دیدار با الکاظمی نخست وزیر عراق از اهمیت ویژه ای برخوردار بود و زمانی که این بیانات را شنیدیم به خود افتخار کردیم که جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و مقاومت ۴۰ ساله خود امروز در جایگاهی است که رهبر آن با سخنان خود بدن استکبار را به لرزه می اندازد.
وی عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی معادلات امریکا واسرائیل را نه در منطقه بلکه در جهان به هم ریخته است و اجازه نداده انان به اهداف خود در جهان برسند از این رو مقام معظم رهبری فرمودند جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد تصمیمِ دولت، ملت و مجلس عراق برای اخراج آمریکایی‌ها پیگیری شود زیرا وجود آنها موجب ناامنی است.
فرهنگ بیان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب می فرماید امریکایی ها میهمان شما را در خانه شما کشتند و صریحاً به این جنایت اعتراف کردند که این موضوع کوچکی نیست، جمهوری اسلامی ایران هرگز این موضوع را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد.
وی خاطرنشان کرد: این مسئله نشان دهنده سیاستی است که ایران در برابر استکبار از موضع انفعال برخورد نکرده و از موضع اقتدادر برخورد می کند.
امام جمعه باغبادران یادآور شد: مسئولان در هر جایگاهی هستند باید رفتار معظم له در برابر استکبار را الگوی خود قرار دهند و اگر در سیاست خارجی مثل برجام این قاطعیت وجود داشت امروز این وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور حاکم نبود و بیشتر ظرفیتهای کشور به فعلیت رسیده بود.
وی تاکید کرد: گسترش روابط ایران و عراق مخالفینی دارد که در رأس آنها آمریکا است، به هیچ وجه نباید از آمریکا ترسید زیرا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2395

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.