• امروز : جمعه - ۲۰ مهر - ۱۴۰۳

ملاکبیری: توافقات ذوب آهن و فولادسبا با شهرداری چمگردان روی زمین مانده است

  • کد خبر : 2392
  • 21 تیر 1399 - 11:35
ملاکبیری: توافقات ذوب آهن و فولادسبا با شهرداری چمگردان روی زمین مانده است
شهردار چمگردان گفت: متأسفانه‌ علیرغم امضاء قراردادها و توافق‌نامه‌های مختلف صنایع بزرگ مادر در شهرستان لنجان با شهرداری چمگردان در زمان اجرا کارخانه های ذوب آهن و فولادسبا به تعهدات خود جامه عمل نپوشانده و برهمین اساس مشکلات توسعه شهر چمگردان همچنان باقی است.

به گزارش نبض وطن، علیرضا ملاکبیری یکی از مشکلات اصلی شهر چمگردان کمبود زمین دانست و اظهار کرد: شهر چمگرادن به شهرهای زرین شهر، سده لنجان، زاینده رود و اراضی که در تملک کارخانه ذوب آهن قرار دارد محدود می شود و به دلیل اینکه جای توسعه‌ ندارد شاهد مهاجرت شهروندان از این شهر هستیم.
وی افزود: متأسفانه‌ علیرغم امضاء قراردادها و توافق‌نامه‌های مختلف صنایع بزرگ مادر در شهرستان لنجان با شهرداری چمگردان در زمان اجرا کارخانه های ذوب آهن و فولادسبا به تعهدات خود جامه عمل نپوشانده و برهمین اساس مشکلات توسعه شهر چمگردان همچنان باقی است.
شهردار چمگردان با انتقاد از عدم توجه فولاد سبا به پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری چمگردان، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌های متعددی بین شهرداری چمگردان و فولادسبا و ذوب آهن در سالیان قبل به امضاء رسیده اما متأسفانه صنایع به تعهداتشان پایبند نبوده‌اند.
وی ادامه داد :تغییر و تحول مدیریتی، شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و بهانه‌هایی از این دست سبب شده است این صنایع علی‌رغم فعالیت، تولید و سود آوری به اجرای تعهدات خود نسبت به شهرداری و شهر چمگردان بی توجه باشند.
ملاکبیری اضافه کرد: این بی‌توجهی‌ها از سوی صنایع بزرگ گلایه‌مندی شهروندان را نیز به همراه داشته چراکه این صنایع آلاینده در مباحث زیست محیطی نیز مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده‌اند.
وی عنوان کرد: ارتقاء سلامت جسمی روانی شهروندان یکی از سیاست های شهرداری چمگردان در دوره پنجم به شمار می اید به گونه ای که امروز یک چهارم مساحت شهر چمگردان را فضای سبز شهری دربر می گیرد و برای حفظ فآن۱۳۰کارگر مشغول فعالیت هستند.
شهردار چمگردان بیان کرد: این مسئله هزینه های سنگینی را برای شهرداری به همراه داشته است و نباید فراموش کرد به دلیل آلایندگی‌هایی که مجموعه‌های صنعتی به واسطه فعالیتشان دارند چاره ای جز توسعه فضای سبز آن هم با هدف حفظ سلامت شهروندان ندارد.
وی با بیان اینکه پرداخت عوارض آلایندگی؛ همچون پرداخت دیه نیست، خاطرنشان کرد: نکته قابل تامل در این میان، عدم توجه صنایع به وظایف اجتماعی خود در منطقه است و زمانی که از آنها درخواستی می‌شود در پاسخ می‌گویند عوارض آلایندگی را پرداخت می‌کنیم و همان را صرف حفظ فضای سبز شهری کنید.
ملاکبیری متذکر شد: انجام وظایف اجتماعی صنایع بزرگ از جمله ذوب آهن و فولادسبا در شهرستان لنجان خصوصا شهر چمگردان بسیار کمرنگ است و چنانچه پیگیری‌های شهرداران و مسئولان شهرستان از صنایع افزایش یابد این مطالبه گری‌ها را به مسائل سیاسی ارتباط می‌دهند که به هیچ عنوان صحیح نیست.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2392
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.