• امروز : جمعه - ۲۰ مهر - ۱۴۰۳

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن از مردم لنجان عذرخواهی کند!

  • کد خبر : 2383
  • 28 تیر 1399 - 8:16
مدیرعامل کارخانه ذوب آهن از مردم لنجان عذرخواهی کند!
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: پاسخ‌های مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان درخصوص آلایندگی این کارخانه علاوه بر فرافکنی و فرار به جلو، توهین به فهم و شعور مردم شهرستان لنجان و بحساب نیاوردن آنان در مباحث مختلف است و باید از مردم عذرخواهی کنند.

به گزارش نبض وطن، محسن کوهکن با بیان اینکه فرار مسئولان از پاسخگویی برای مردم قابل قبول نیست ، اظهار کرد: برخی مسئولان با فرافکنی و فرار به جلو، تلاش می کنند خود را از پاسخگویی معاف کنند، این رویه قطعا برای مردم قابل قبول نیست؛متاسفانه پس از مصاحبه‌ای که در خصوص گزارش سازمان محیط زیست درخصوص آلایندگی کارخانه ذوب اهن اصفهان انجام گرفت پاسخ هایی که از سوی مدیرعامل ذوب اهن مطرح شد عموما فرافکنی و فرار به جلو بودند.
وی افزود: پاسخ‌های مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان علاوه بر فرافکنی و فرار به جلو، توهین به فهم و شعور مردم شهرستان لنجان و بحساب نیاوردن آنان در مباحث مختلف است و باید از مردم عذرخواهی کنند.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محیط زیست در گزارشی که درخصوص آلایندگی ذوب اهن منتشر شده است،چنین اعلام کرده که به واسطه فعالیت این کارخانه مواد سمی مختلفی که در گزارش آنان ذکر شده جزء خروجی‌های این کارخانه است.
وی ادامه داد: درگام نخست باید سوال کرد آیا محیط زیست صلاحیت لازم را درخصوص اظهار نظر و اعلام نتایج به دست امده درخصوص آلایندگی کارخانه ذوب آهن اصفهان را دارد یا خیر؟اگر صلاحیت لازم را داشته و این گزارش را ارائه کرده است، پاسخ مدیرعامل کارخانه ذوب اهن اصفهان باید در تراز یک مدیرعامل فهیم باشد و فهم و شعور مردم منطقه را در زمان پاسخگویی نشانه نگرفته باشد.
کوهکن اضافه کرد: مدیرعامل کارخانه ذوب آهن بجای فرافکنی با صراحت اعلام کند موادی که در گزارش سازمان محیط زیست اعلام شده متاسفانه در بخش‌های مختلف وجود دارد و این ذرات در هوا متصاعد می شود اما طی مدت گذشته اقداماتی نیز انجام گرفته است. گزارشی منطقی که برای عموم مردم قابل فهم باشد.
وی عنوان کرد: اینکه مدیرعامل کارخانه ذوب اهن در پاسخ یک خبرنگار در خصوص گزارش ارائه شده از سوی سازمان محیط زیست در خصوص آلایندگی‌های این کارخانه چنین اعلام کند که ۷۰ درصد گزارشات محیط زیست سیاسی بوده و با جابجایی افرادی در این کارخانه گزارشی از محیط زیست دریافت می کردیم پاسخی کوچه بازاری بوده و کاملا مشخص است که او درک درستی از واژه سیاست نداشته و ندارند.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: محیط زیست نیز درخصوص گزارش ارائه شده باید به صورت شفاف اعلام کنند آیا گزارشی که از سوی انان درخصوص آلایندگی کارخانه ذوب آهن اصفهان ارائه شده و مواد آلاینده‌ای که در گزارششان اعلام شده جزء خروجی‌های این کارخانه بوده یا به غلط چنین گزارشی تهیه شده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح مباحثی چون پاسخگویی دیگر دستگاه‌ها درخصوص اینکه ذرات متصاعد شده از کارخانه ذوب آهن اصفهان به چه میزان ضرر داشته و چه آثاری را برای انسان‌ها و محیط زیست به همراه دارد بحث انحرافی است،و باید سوال کرد اگر چنانچه این آلایندگی‌ها برای روی انسان‌ها ضرر ندارد چرا به صراحت در گزارش محیط زیست امده است؟!
کوهکن یادآور شد: در گزارش محیط زیست موارد متعددی در خصوص نوع آلایندگی‌های کارخانه ذوب اهن و قسمت‌هایی که به واسطه فعالیت انها این آلایندگی‌ها ایجاد می شود به‌صورت کامل ارائه شده و در گذشته نیز شکایتی از این کارخانه در دستگاه قضا مطرح بوده که به جریمه نقدی منتج می‌شود حال باید سوال کرد آیا در نظر گرفتن جریمه از سوی دستگاه قضا به معنای آلاینده بودن ذوب اهن بوده است یا خیر.
وی متذکر شد: اگر گزارشی که از سوی محیط زیست منتشر شده مستند نبوده و کارکارشناسی بر روی ان انجام نگرفته است به چه علت مجددا از کارخانه ذوب آهن اصفهان در دستگاه قضا شکایت شده است.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه قضایی شهرستان لنجان نیز باید درخصوص روند پرونده آلایندگی کارخانه ذوب اهن اصفهان که کمتر از دو سال است از طرح این شکایت می گذرد گزارشی به مردم ارائه دهند تا مردم بتوانند به قضاوت نشسته و نگرانی‌های آنان در خصوص آلایندگی ذوب اهن کاسته شود.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی شهرستان لنجان در حال حاضر قطعا پاسخگوی خبرنگاران در خصوص پیگیری مطالبات مردمی و… هستند، تصریح کرد: یکی از کارهای بسیار خوب و شایسته‌ای که آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه به آن جامه عمل پوشانده‌اند و باید قدردان ایشان بود آن است که یک قاضی باید پاسخگوی خبرنگاران و حتی ارباب رجوعان باشد و چنانچه به مسئله پاسخگویی توجه نداشته باشند با ارائه گزارش این مسئله در ارزیابی آنان مورد توجه قرار می گیرد.
کوهکن با اشاره به نگاه رئیس قوه قضائیه به رسیدگی ترک فعل‌های خسارت‌بار، اضافه کرد: آیت الله رئیسی در سخنان خود چنین مطرح کردند که بسیاری از مواقع ترک فعل‌ها بیشتر از انجام فعل خسارت بار بوده که نکته بسیار مهمی است، وایشان بر روی ایرادات و نکاتی متمرکز شده‌اند که سال‌هاست در کشور نهادینه شده و از ان به سادگی عبور می‌کنیم از این رو مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند .
وی با بیان اینکه براساس قانون مطبوعات، مقام مسئول باید پاسخگوی خبرنگاران باشد، ادامه داد: چنانچه رسانه‌ و خبرنگاری از مسئولی سوال کرد و آن مسئول پاسخگو نبود وچنین اعلام کرد توضیحی دراین خصوص ندارند و آن پاسخ در حوزه فعالیت انان است، مرتکب خلاف شده‌اند و می‌توان از انان شکایت کرد.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چنانچه مقام مافوقی، مقام مادون خود را از مصاحبه منع کند، نه تنها منطق ندارد بلکه قانون نیز از آنها حمایت نخواهد کرد مگر اینکه مقام مافوق درمورد موضوعی فردی را مشخص کرده تا مصاحبه از طریق وی انجام گیرد و دراین میان باید توجه داشت که مجری، مفسر قانون نیست و تفسیر کننده قانون، قانون گذار است.
وی یاداور شد: البته در دولتی که رئیس جمهور آن به نمایندگان مجلس دهم و مجمع نمایندگان مجلس زمانی را اختصاص نمی‌داد که در هیچ دوره‌ای نیز چنین رفتاری سابقه نداشته است، از دیگر مدیران که باید تابع این دولت باشند انتظاری وجود ندارد.
کوهکن خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت پیگیری مطالبات مردمی اعلام آمادگی کرده تا چنانچه خبرنگاری در شهرستان لنجان پیگیر مطالبات عمومی مردم و مباحث آلایندگی ذوب آهن بود و مسئولان امر پاسخگوی وی نبودند به استناد قانون مطبوعات وکالت وی را رایگان برعهده گرفته وبا طرح شکایت در دستگاه قضا پیگیری لازم صورت خواهد گرفت تا با ان مسئول برخورد شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2383
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.