• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳

اتمام پروژه‌های نیمه تمام اولویت شورای پنجم است

  • کد خبر : 2377
  • 18 تیر 1399 - 19:02
اتمام پروژه‌های نیمه تمام اولویت شورای پنجم است
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری تلاش کرده است با همدلی و هم افزایی به گونه ای عمل کند که خدمت رسانی به شهروندان به نحو شایسته انجام گیرد.

به گزارش نبض وطن، سوده باقری در نشست با شهردار زرین شهر ضمن تبریک هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد: شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری تلاش کرده است با همدلی و هم افزایی به گونه ای عمل کند که خدمت رسانی به شهروندان به نحو شایسته انجام گیرد و اگر امروز شرایط مطلوبی را در شهر شاهد هستیم به دلیل افزایش مشارکت شهروندان و اعتماد این عزیزان به مدیریت شهری است که به بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته و مدیریت شهری را در اداره شهر و شهرداری یاری می رسانند.
وی پرداخت بدهی شهرداری این شهر یکی از دغدغه‌های اصلی شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم دانست و افزود: بدهی شهرداری‌ها ناشی از انجام فعالیت‌های شهری است و هرگز به صفر نخواهد ‌رسید، اما باید با برنامه ریزی و انجام اولویت بندی های کارشناسی شده تلاش شود تا بدهی باقی مانده شهرداری زرین شهر با درآمد این دستگاه تناسب یابد و اجرای پروژه‌های شهری نیز متوقف نشده و در زمان پیش بینی شده به بهره‌برداری برسند.
عضو شورای اسلامی زرین شهر دریافت نظرات و پیشنهادات شهروندان را یکی از نمودهای مشارکت شهروندی دانست و تصریح کرد: حضور شهروندان در صحن شورا و ارتباط انان با اعضاء شورای اسلامی و ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده آنان می تواند مسیر حرکت بهتر مدیریت شهری به سوی توسعه پایدار را هموارتر سازد و برهمین اساس دست شهروندان عزیز را برای رقم زدن اتفاقات خوب در شهر می فشاریم.
وی با بیان اینکه شهر با تمام زیرساخت‌هایش اعم از سرمایه‌های فیزیکی یا معنوی خود همچون امانتی در دست شهرداری‌ها هستند، عنوان کرد:آسفالت بلوار جانبازان، معراج و… و نیز اصلاح روشنایی پارک لاله و روشنایی مسیر زرین شهر به ورنامخواست از جمله مطالبات شهروندان به شمار می‌آید و با توجه به اینکه این مطالبات نقش موثری را در کاهش بروز تصادفات و همچنین تردد ایمن شهروندان دارد انتظار می رود در اولویت انجام پروژه های شهرداری قرار گیرد.
باقری با بیان اینکه محله محوری و ایجاد کانال‌های مالی واریز درآمد محلات به خزانه شهرداری راهکاری است که می توان برای توسعه عمرانی شهر روی آن حساب باز کرد، گفت: محله محوری یکی از زیرساخت های اساسی دستیابی به توسعه پایدار است و یکی از مراحل ابتدایی توسعه آن، ایجاد کانال‌های مالی شفاف میان شهرداری و محلات یک شهر است.
وی بیان کرد: پتانسیل‌های اجتماعی- کالبدی محلات از یک سو بستر توسعه درونی، انسجام کالبدی و حیات و همبستگی اجتماعی شهرها هستند و از سوی دیگر منشأ هویت، خاطرات و هم پیوندی گذشته و حال محسوب می‌شوند.
عضو شورای اسلامی زرین شهر اضافه کرد: شاخص‌های توسعه محله‌ای درصدد بهبود چالش‌هایی چون امنیت، کم بودن سرانه فضای سبز محله و مسائلی از این دست است و باید در برنامه ریزی لازم انجام گیرد که پروژه های تعریف شده در محلات مختلف از جمله قلعه قاسم مورد توجه قرار گیرد تا رضایتمندی شهروندان ساکن در این محلات نیز کسب شود.
وی متذکر شد: باید توجه داشت تا زمانی که سیستم های شاخص مدیریت شهری همچون شهرداری ها از درآمد پایدار مناسبی برخوردار نباشند، توسعه پایدار محقق نخواهد شد و باید توجه به نحوه تامین مالی پروژه های عمرانی از طریق درآمدهای پایدار شهری در اولویت شهرداری‌ها قرار بگیرد.
باقری با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام اولویت شورای پنجم است، خاطرنشان کرد: در کنار پیگیری اتمام پروژه های نیمه تمام باقی مانده شهرداری نیاز است در فرصت باقی مانده با نوآوری و کمک گرفتن از سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین توسعه تامین زیرساخت‌های گردشگری شهری در مسیر کسب درآمدهای پایدار گام برداریم تا توسعه روز افزون خطه طلایی ایران را رقم بزنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2377
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.