به گزارش خبرنگار نبض وطن، علی سلیمیان در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای فعالیت شورای اسلامی زرین شهر تاکنون ۱۰۲ جلسه رسمی برگزار شده و بالغ بر ۲۵۷ مصوبه داشته و ۵۲۳ نامه وارده و ۱۸۱ نامه صادره با هدف پیگیری مباحث مختلف داشته که سه مورد از این نامهها برای اصلاح قانون بوده است.
وی هدف از تشکیل شورای شهر را خدمت به شهروندان و رسیدگی به مشکلات آنان دانست و افزود: بر اساس قوانین موجود شوراهای اسلامی شهر و روستا زمانی که قانونی را ناقص دانسته و اصلاح آن را به نفع شهروندان میدانند، میتوانند با شورای شهرستان و یا شورای عالی استان برای تحقق این مهم مکاتبه کنند.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر با اشاره به ایجاد تغییر در نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده، تصریح کرد: در سالهای گذشته عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بر اساس ماده ۷، ۲۶، ۲۷ و ۲۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده تعیین شده بود و توسعه فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند ۲ ماده ۶ قانون توسعه پنج ساله ششم بین شهرداریها تقسیم میشد اما این قانون در سال گذشته دست خوش تغییراتی شد.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون سه درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریها اختصاص پیدا میکرد، ادامه داد: بر اساس قانون، سهم مدیریت شهری در کلانشهرهای ایران ۱۲ درصد و سهم مدیریت شهری دیگر شهرهای ایران از جمله شهرداریهای نهگانه شهرستان حدود ۵۳ درصد در نظر گرفته شده بود، همچنین سهم دهیاریها از این قانون ۳۵ درصد بود که با تغییر قانون، سهم شهرهای کوچک بر اساس شاخص جمعیت تعیین خواهد شد.
سلیمیان با بیان اینکه با ایجاد تغییر در نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده یکی از منابع مالی شهرداریهای کوچک از بین رفت، اضافه کرد: با توجه به جمعیت کمتر شهرهای ایران نسبت به کلانشهرها، با اجرایی شدن قانون جدید سهم بسیار ناچیزی به مدیریت شهری شهرهای کوچک اختصاص خواهد یافت و این در حالیست که یکی از منابع مهم درآمدی شهرداریها مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی است.
وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع جلسهای با اعضا شوراهای اسلامی شهرهای ۹ گانه شهرستان برگزار شد و مکاتبهای نیز با نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با هدف تغییر در نحوه توزیع مالیات ارزش افزوده قرار گرفت اما پیگیریهای صورت گرفته تاکنون به نتیجه ختم نشده است.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم در وضعیتی فعالیت خود را آغاز کرد که با مباحثی چون دیون شهرداری، پروژههای نیمه تمام و… مواجه بود بر همین اساس یکی از مطالبات اعضا شورای اسلامی زرین شهر از شهردار خطه طلایی ایران اتمام پروژههای نیمه تمام بود تا بهره برداری برسند.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر از فروش سرمایههای خام شهرداری تحقق یافته بود، افزود: بودجه شهرداری زرین شهر در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده بود که ۶۰۰ میلیارد ریال آن وصول شده بود و ۳۰۰ میلیارد ریال آن نیز به فروش املاک در شش ماه نخست سال اختصاص داشت.
سلیمیان با بیان اینکه اموال شهرداری باید حفظ و احیا شوند، عنوان کرد: با تغییر مدیریت شهری و آغاز فعالیت شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر در دوره ششم سعی در حفظ سرمایههای خام شهرداری داشتیم و طی هفت ماه گذشته هیچگونه فروش زمین نداشتهایم.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر:
مالیات بر ارزش افزوده منبع درآمدی پایدار برای شهرداریهای کوچک است
لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=22989