• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳

آمریکا در سراشیبی افول

  • کد خبر : 2295
  • 30 خرداد 1399 - 13:45
آمریکا در سراشیبی افول
امام جمعه زرین شهر گفت: افول آمریکا و به سمت فروپاشی رفتن کشور مدعی دمکراسی در حال تحقق است.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه زرین شهر با اشاره به سرنوشت آمریکا اظهار کرد: شرایط امروزه آمریکا و برداشتن نقاب از چهره فرهنگ وحشی غربی ، کشور مدعی دمکراسی و تمدن را به سمت سرنوشت شوری سابق هدایت می کند.
وی افزود: آنچه امروز در آمریکا و برخی کشورهای غربی – اروپایی قابل مشاهده است همه نشان از افول شدید فرهنگ غربی دارد، این فرهنگ در شرایط سخت کرونا چهره واقعی خود را نشان داد و اتقاق هایی چون نژاد پرستی ، تبعیض شدید ، بی عدالتی ، اقتصاد گرفتار و … از پشت نقاب فرهنگ غربی بیرون آمد.
امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: دنیا مشاهده کرد که در شرایط سخت، فرهنگ پر مدعی غرب هیچ نتیجه‌ی جز نژاد پرستی و قحطی و بی عدالتی ندارد و در مقابل این فرهنگ، فرهنگ غنی شعیه و ایرانی بود که نشان داد چگونه در شرایط سخت می توان در کنار یکدیگر قرار گرفت و با ایثار مهربانی زندگی کرد.
وی ادامه داد: همه وظیفه دارند از این فرهنگ غنی مراقبت کنند چراکه دشمنان با تمام وجود به دنبال نابود کرد فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است از این رو باید با هوشیاری و بصیرت مراقب این توطئه ها باشیم .
باقریان با بیان اینکه دین اسلام با افراط و تفریط مخالف است، گفت: برخی به اسم دین و با افراط و تفریط باعث راندن شدن نوجوان و جوان از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی شدند ، برخی بالاتر از حکم خدا عمل می کنند و تا جای پیش می روند که حلال و حرام خدا را با سلیقه های فردی خود می سنجند وگاهی مکروه خدا را حرام و مستحب خدا را واحب تلقی می کنند.
وی اضافه کرد: عده‌ای با رفتارهای سلیقه‌ی خود باعث جدا شدن جوانان و نوجوانان از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی شدند و امروز آثار مخرب افراط و تفریط را مشاهده می کنیم لذا نباید به اسم دین،اقدامی را انجام داد که دین را تحت تاثیر قرار دهیم.
امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: امروز زمان آن رسیده با مدیریت صحیح دینی فاصله های به وجود آمده را کاهش دهیم، شرایط حاکم بر جامعه امروز می طلبد همه در کنار هم با وحدت،همدلی و رفتار در چهارچوب شرع، دین و پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ی به دنبال جذب حداکثری نوجوان و جوانان باشیم .
وی متذکر شد:دین اسلام سراسر رحمت ، مهربانی ، شادابی و نشاط در کنار معنویت و اخلاق است و نباید رفتارهای سلیقه ای برخی افراد سبب شود نسل جوان از آن فاصله بگیرد.
باقریان با بیان اینکه دین اسلام با تک بعدی مخالفت است، بیان کرد: ۲۰ در صد مردم مقید به انجام آداب و رسوم اسلامی – ایرانی هستند ولی ۸۰ درصد جامعه رها به حال خودشان شده اند ، اگر غفلت کنیم وبخواهیم با افراد وتفریط کردن در دین رفتار نمائیم فاصله های به وجود آمده را بیشتر خواهد شد و نباید این نکاه را به دست فراموشی سپرد که دین با تک بعدی محض مخالف است برهمین اساس دین اسلام چند بعدی است.
وی یاداور شد:دین اسلام همیشه بر شادابی و نشاط تأکید ویژه داشته است و این وظیفه مسئولان و والدین است که شادابی و نشاط را جامعه تزریق کنند و یکی از روشهای ایجاد شادابی و نشاط حضور در بستر طبعیت و استفاده از نعمت های طبیعی خداوند متعال است .
امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: فضای طبیعی اردوگاه شهید مطهری بستر تفریح سالم وآموزنده جوانان و نوجوانان را فراهم کرده و فرصت تابستان بهترین فرصت برای ایجاد نشاط و شادابی بین نوجوانان و جوانان است.
وی خاطرنشان کرد: با انجام کارهای جهادی در محیط اردوگاه ، بستر لازم برای شادابی ، تحرک و تقویت اخلاق و بصیرت فراهم شده و اکنون نوبت گروهای مختلف و خانواده ها است که از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند وسبک زندگی اسلامی اهمیت تفریح سالم را برای همگان به صراحت بیان کرده و کتاب شریف مفاتیح الحیات به بیان برخی از سبک های دینی در خصوص تفریح شادابی پرداخته است .

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2295
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.