• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان:

در سایه ترویج فرهنگ کتابخوانی شاهد پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود

  • کد خبر : 22874
  • 21 آبان 1401 - 12:58
در سایه ترویج فرهنگ کتابخوانی شاهد پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود
فرماندار شهرستان لنجان گفت:در حال حاضر ۱۸ کتابخانه عمومی در شهرستان لنجان مشغول فعالیت هستند که در این کتابخانه‌ها تعداد 277 هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف در اختیار ۱۱ هزار و ۷۴۱ عضو قرار دارد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی مطالعه را یکی از ابزارهای موثر تقویت تفکر و پیشرفت انسان دانست و اظهار کرد: کتاب زبان گویای تمدن بشری و بازگو کننده راز و رمز پیشرفت انسان‌ها در دوره‌های مختلف به شمار می‌آید و نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگی جوامع بشری دارد.
وی با اشاره به کتاب و نقش بسزای آن در رشد حیات اجتماعی، افزود: روح انسان در پرتو مطالعه کتاب بارور می‌شود و باعث می‌شود علاوه بر توسعه دایره واژگان شاهد ارتقای مهارت‌های ارتباطی و گفتاری افرادی باشیم که با کتاب اُنس گرفته‌اند.
فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: مطالعه کتاب روان شناسی ما را قادر می سازد تا افکار و اندیشه هایمان را بهتر بیان کنیم از این رو کارشناسان کتابخوانی را راهی برای دستیابی به دانایی و توانایی می‌دانند.
وی با بیان اینکه در سایه ترویج فرهنگ کتابخوانی شاهد پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود، گفت: در حال حاضر ۱۸ کتابخانه عمومی در شهرستان لنجان مشغول فعالیت هستند که در این کتابخانه‌ها تعداد ۲۷۷ هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف در اختیار ۱۱ هزار و ۷۴۱ عضو قرار دارد.
محمدی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنجان باید به فرهنگسراهای اجتماعی تبدیل شوند، ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی انتظار ما از کتابخانه‌های شهرستان لنجان آن است که به مکانی برای اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند و صرفاً محلی برای خواندن کتاب نباشند.
وی اضافه کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند اقدامات زیرساختی است به همین دلیل قصد داریم نگاه‌ جامعه را نسبت به کتابخانه‌های شهرستان تغییر داده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این اماکن را به‌لحاظ کیفی و کمی ارتقا دهیم.
فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به تاثیر کتابخانه‌ها در ترغیب مخاطبان به کتابخوانی، گفت: یکی از مشکلات زیرساختی در ناحیه دو فولادشهر کمبود مکان‌های فرهنگی از جمله کتابخانه‌ عموی است و علیرغم توسعه روز افزون سکونت شهروندان دچار فقر و کمبود فضای فرهنگی در این ناحیه هستیم.
وی با بیان اینکه وجود کتاب‌خانه‌هایی که افراد بتوانند با حضور در انها به گفت‌وگو پیرامون موضوعات فرهنگی و کتابخوانی بپردازند نقش موثری در ترویج کتاب و کتابخوانی دارند، عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه عمومی شهید خرازی در منطقه دو فولادشهر به بهره‌برداری خواهد رسید و امیدواریم این مکان به محلی برای توسعه و ترویج برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل و بخشی از کمبودهای فضای فرهنگی این ناحیه جبران شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=22874
  • نویسنده : اکرم حسین زاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.