• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

توسعه زرین شهر مبتنی بر استراتژی برنامه‌ریزی شهری و توسعه راهبردی

  • کد خبر : 2272
  • 18 خرداد 1399 - 8:19
شهردار زرین شهر گفت: رونق و توسعه شهر زمانی محقق خواهد شد که شهروندان درگیر مباحث شهری باشند و منافع شهر و منافع ذینفع نیز هم راستا شوند در این صورت رونق، شادابی و سرمایه اجتماعی ایجاد خواهد شد.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی با بیان اینکه در دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر، توجه جدی به برنامه ریزی شهری و توسعه راهبردی به عنوان یک استراتژی در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: راهبرد توسعه شهر(CDS) رویکرد جدیدی است که در یک دهه اخیر به ادبیات توسعه شهری دنیا وارد شده و این مهم در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: باید توجه داشت امروزه اداره شهر با تغییرات شگرفی مواجه بوده و بحران های مدیریتی، جمعیتی و اقتصادی گریبان شهرهای مختلف را گرفته است از این رو حرکت در مسیر راهبرد توسعه شهر کمک شایانی به پیشبرد فرآیند و اجرای برنامه های توسعه‌ای و توزیع عادلانه خدمات در محلات مختلف شهر را به همراه دارد.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: امروز راهبرد توسعه زرین شهر، بر پایه برنامه ریزی استراتژیک و با در نظر داشتن چشم اندازی مشارکتی تدوین شده و تحقق این مهم سبب، رشد اقتصاد محلی و توسعه مداوم و نظام مند محلات مختلف شهر خواهد شد.
وی ادامه داد: در این میان باید به این نکته کلیدی توجه داشت آنچه بهعنوان سند برنامه و در قالب اهداف، استراتژیها و جهتگیریها تدوین می شود باید به گونه ای باشد که سازوکارهای لازم را برای تبدیل برنامههای عملیاتی داشته باشد از طرفی سعی کردیم در برنامه ریزی های صورت گرفته پروژه های شهری توسعه محور باشند.
محمدی با اشاره به محدودیت های فضایی در زرین شهر، اضافه کرد: زرین شهر از شمال به اراضی ذوب اهن، از غرب به شهر چمگردان و از جنوب به رودخانه زاینده رود و اراضی یکپارچه کشاورزی محدود شده است و تنها مسیر توسعه زرین شهر از سمت شرق امکان پذیر است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و لزوم توسعه شهر تلاش بسیاری در مسیر احیاء و اجرای پروژه های انجام گرفت و سعی شد در کنار توسعه محور بودن پروژه های شهرداری به گونه ای عمل کنیم که زمینه توسعه شهر در حوزه های خدماتی،صنعتی و … فراهم شود و از سوی دیگر با بهره برداری از پروژه ها شاهد ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد شهری باشیم.
شهردار زرین شهر با اشاره به تصویب طرح محله بندی زرین شهر در شورای اسلامی زرین شهر، عنوان کرد: احیاء شعار تپش نبض زندگی در پروژه های عمرانی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه راهبردی زرین شهر بوده است برهمین اساس کلیه پروژه هایی که در معاونت عمرانی شهرداری زرین شهر تعریف شد محله محور بودند و سعی بر توزیع عادلانه خدمات و پروژه های عمرانی از جمله پیاده روسازی، آسفالت و لکه گیری معابر، احداث و تجهیز پارک های محله ای و… در شهر شد.
وی لکه گیری و اسفالت معابر را یکی از پروژه های شهرداری ها دانست و خاطرنشان کرد: آسفالت و لکه گیری معابر اصلی و محلات مختلف شهر از دیگر پروژه هایی است که با مطالبات شهروندان مواجه است و این مهم با تدابیر اتخاذ شده در بافت فرسوده و غیر فرسوده شهر اجرایی شده است.
محمدی افزود: نواقص و محدودیت هایی که در محلات مختلف شهر وجود داشت و مطالبات مردمی را نیز به همراه داشتند توسط کارشناسان شهرداری شناسایی شدند و با برنامه زمانبندی به دنبال رفع انان برخواستیم تا شهروندان از نزدیک حرکت شهرداری در مسیر خدمت رسانی را احساس کنند و حس تعلق آنان به محل زندگی خود افزایش یابد.
وی یادآور شد: تکمیل فازاول شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر، تکمیل فاز نخست شهرک مشاغل شهری، تکمیل بلوار خلیج فارس،خیابان فردوسی واسفالت معابر اصلی وفرعی شهر از جمله پروژه های شاخص شهرداری زرین شهر به شمار می آیند که خوشبختانه از پیشرفت فیزیکی بسیار مناسبی برخوردار هستند.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: با پیگیری های شهردار زرین شهر،فاز نخست شهرک حمل ونقل زرین شهر آماده بهره برداری است همچنین با انعقاد قراردادهای همچون جدید تکمیل فاز نخست شهرک مشاغل شهری نیز در مراحل پایانی قرار دارد.
وی بیان کرد: با پیگیری هایی شهردار زرین شهر پروژه بلوار خلیج فارس بامشارکت اداره کل راهداری در حال اجرا بوده که فاز نخست آن درحال تکمیل عملیات زیرسازی و اماده تحویل به اداره راهداری برای اجرای بیس اسفالت است.
محمدی خاطرنشان کرد: پروژه خیابان فردوسی نیز در دست اجرا می باشد و درحال حاضر عملیات احداث پل زیر گذر ابتدای این پروژه درحال اجراست.
وی تاکید کرد:باید به این نکته کلیدی توجه ویژه داشت که رونق و توسعه شهر زمانی محقق خواهد شد که شهروندان درگیر مباحث شهری باشند و منافع شهر و منافع ذینفع نیز هم راستا شوند در این صورت رونق، شادابی و سرمایه اجتماعی ایجاد خواهد شد و خوشبختانه با فعالیت های صورت گرفته این مهم در زرین شهر رقم خورده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2272

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.