• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

سامانه باور ۳۷۳ برد بلند رونمایی شد

  • کد خبر : 22675
  • 15 آبان 1401 - 12:32
سامانه باور ۳۷۳ برد بلند رونمایی شد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سامانه باور ۳۷۳ در راستای مقابله با اهداف هوایی دورایستا، موشک‌های بالستیک و انواع هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن، موفق شد تا هدف مورد نظر را در برد ۳۰۵ کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، صبح امروز در مراسم رونمایی از سامانه باور ۳۷۳ برد بلند و افتتاح خط تولید موشک صیاد ۴B اظهار کرد: وزارت دفاع مأموریت تأمین نیازمندی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی نیروهای مسلح را در مقابله با تهدیدات و دفاع از مرزها به ویژه مرزهای هوایی بر عهده دارد.

وی از موفقیت اقدامات متخصصان وزارت دفاع و صنعت دفاعی در تولید یکی از سامانه‌های برد بلند به نام باور ۳۷۳ خبر داد و افزود: برد درگیری سامانه باور ۳۷۳ در ابتدا ۲۰۰ کیلومتر و با ارتقای این سامانه در آخرین آزمایش انجام شده با همت نیروی پدافند هوایی ارتش، این سامانه در راستای مقابله با اهداف هوایی دورایستا، موشک‌های بالستیک و انواع هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن، موفق شد تا هدف مورد نظر را در برد ۳۰۵ کیلومتری مورد اصابت قرار بدهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به دیگر قابلیت‌های سامانه باور ۳۷۳ گفت: سامانه مذکور این قابلیت را دارد تا با شش هدف درگیر شده و آنها را منهدم کند، بسیاری از کشورهای صاحب فناوری دنیا آرزوی داشتن چنین سامانه‌ای را دارند.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع این اقدام در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح نقش‌آفرینی بسیاری خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=22675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.