• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳

سرافراز: ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید

  • کد خبر : 2262
  • 23 خرداد 1399 - 13:41
سرافراز: ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید
امام جمعه فولادشهر گفت: ملّت ایران در این آزمون عمومی خوش درخشیدند و اوج این افتخار ملّی متعلّق به مجموعه‌ی درمانی کشور است.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: با کاهش روند شیوع بیماری کرونا، لطف خدا شامل امت ایران اسلامی شد و شاهد بازگشایی نمازهای جمعه و استفاضه مردم عزیزمان از این موهبت الهی هستیم.
وی با تحلیل بحران شیوع کرونا از منظر دین و جهانبینی توحیدی ، افزود: از حقایق قرآنی، زیباترین بودنِ نظام آفرینش است، نظریه قرآنیِ «نظام احسن» به این معناست که هر چه را خداوند آفریده ، به گونهای زیبا و جمیل خلق کرده است که از آن زیباتر ممکن نبوده و نیست.
امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: از این جهت، در عالم، شرّ مطلق و چیزی که بد صددرصد باشد، نه تنها وجود ندارد، بلکه امکان وجودی ندارد؛ بنابراین تمام امور نامطلوب و منحوس، مثل پدیده شیوع ویروس کرونا، شرّی نسبیاند و حتما خیری در آن نهفته است والا امکان هستییابی نمیداشت.
وی با بیان اینکه جهانشمولی این بحران و وضعیت فلاکتبار غرب در مواجهه با این بحران است، ادامه داد: حادثهی کرونا یک ابتلا و آزمون عمومی برای دنیا و یک آزمون عجیبی بود، فرهنگ و تمدّن غربی در آزمونِ این “وبای مُدرن” محصول خودش را نشان داد؛ آنچه در کشورهای غربی، در اروپا و آمریکا اتّفاق افتاد، محصول تربیت خود را نشان داد.
سرافراز اضافه کرد: طی ماه های گذشته شاهد بودیم دولتی ماسک و دستکش متعلّق به یک دولت دیگر را، مصادره می کند و یا کسانی برای خرید اسلحه صف کشیده چون احساس خطر میکنند و باید در این ایّام اسلحه داشته باشند؛ یا برای بیمارها اولویّت قائل بشوند، بیمار پیر را معالجه نکنند و بگویند لزومی ندارد.
وی عنوان کرد: اینها حوادثی است که در آمریکا و اروپا اتّفاق افتاده و بعضیها از ترس مرگ با کرونا، خودکشی کردهاند و باید گفت این رفتارها نتیجهی منطقی و طبیعی فلسفهی حاکم بر تمدّن غربی است.
امام جمعه فولادشهر با اشاره به لزوم تبیین واقعیتهای داخلی کشور، گفت: ملّت ایران در این آزمون عمومی خوش درخشیدند و اوج این افتخار ملّی متعلّق به مجموعهی درمانی کشور اعم از پزشکان، پرستاران، متخصّصین علوم آزمایشگاهی و… و زیر مجموعه وزارت بهداشت است چراکه این عزیزان جان خودشان را در خدمت مردم قرار دادند.
وی بیان کرد: طلّاب و دانشجویان جهادی، هزاران بسیجی پُرتلاش در بخشهای مختلف کشور، و آحاد مردم نیز به صورت خودجوش وارد میدان مبارزه با شیوع این ویروس منحوس شدند و خدمات با ارزشی را که توصیف بالاتر است به ملت ایران ارائه کردند که بسیار ارزشمند بود.
سرافراز گفت: نیروهای مسلّح نیز از همهی توان سازندگی و ابتکار خود استفاده کردند؛ و بهترین بخشهای خود را در خدمت مبارزه باشیوع کووید ۱۹ قرار دادند حتی ظرفیّتهای جدیدی در این نیروها کشف شد، که تاکنون ناشناخته بود.
وی افزود:همچنین تبدیل تهدید کرونا به فرصت رزمایش بیولوژیکی به فرمان فرماندهی معظم کل قوا از اقدامات هوشمندانه نیروهای مسلح عزیزمان بود.
امام جمعه فولادشهر یادآور شد: مردم؛ که با مشارکتهای بسیار زیبا، صحنههای جالب و شگفتانگیزی را به وجود آوردند و این، نشانهی عمق فرهنگ اسلامی و رسوخ فرهنگ اسلامی در دل مردم ما است.
وی تصریح کرد: مردم ایران در این حادثه، با یک بحران جهانی ملموس مواجه شدند و این حقیقت را به خوبی دریافتند که بحرانها ماندنی نیستند و حوادث دنیا مثل خود دنیا زودگذر است.
سرافراز ادامه داد: جامعه بهداشت و درمان کشور که در این ایام مدال پرافتخار «مدافعان سلامت» دریافت کردند، چراکه با درک موقعیت حساس جامعه به شکلی جهادی در صحنه حاضر شدند و بسیاری از این عزیزان، در مسیر خدمترسانی به فیض شهادت رسیده و «شهید خدمت» نام گرفتند.
وی اضافه کرد: مردم ایران در این ایام بالاترین سطح مشارکت و همکاری ملی را نشان دادند که تنها در دوران دفاع مقدس شاهد چنین سطحی از وحدت ملی بودیم و ملت عزیز ما در صحنههایی توانستند حماسههای دفاع مقدس را بازآفرینی کنند از این رو باید قدردان انان بود.
امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: از رهبر حکیم و دلسوز کشورمان نیز باید تشکر فراوان داشته باشیم چراکه سخنان و رهنمودهایشان مایه دلگرمی و آرامش و امید برای مردم و مسئولین بود و از طرف دیگر با ارائه الگویی از مدیریت کلان بحران و راهبری کشور در مقطعی حساس به گونه ای عمل شد که امروز با کمترین خسارت در حال مبارزه به این ویروس منحوس هستیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2262

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.