• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

یونسی: مدیران پیگیر جذب اعتبارات مصوب کمیته برنامه‌ریزی باشند

  • کد خبر : 2239
  • 19 خرداد 1399 - 19:04
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار لنجان گفت: با توجه به اثرگذاری تصمیمات کمیته برنامه ریزی و نقش مؤثر و تعیین کننده ای که این کمیته در پیشبرد و تحقق اهداف و برنامه های شهرستان دارد تلاش شده است نحوه توزیع بودجه بر اساس رعایت الزامات قانون بودجه باشد و از طرفی در راستای رفع نیازهای شهرستان و مشکلات عمرانی که در مسیر رشد آبادانی و توسعه آن قرار دارد صرف شود.

به گزارش نبض وطن، محسن یونسی در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان لنجان با بیان اینکه این کمیته نقش بسزایی در توسعه و استراتژی شهرستان دارد، اظهار کرد: با توجه به اثرگذاری تصمیمات کمیته برنامه ریزی و نقش مؤثر و تعیین کننده ای که این کمیته در پیشبرد و تحقق اهداف و برنامه های شهرستان دارد تلاش شده است نحوه توزیع بودجه بر اساس رعایت الزامات قانون بودجه باشد و از طرفی در راستای رفع نیازهای شهرستان و مشکلات عمرانی که در مسیر رشد آبادانی و توسعه آن قرار دارد صرف شود.
وی افزود: انتظار کمیته برنامه ریزی شهرستان لنجان از مسئولان و دستگاه های اجرایی آن بوده که با هم اندیشی هم افزایی ضمن ایجاد پویایی ، تحرک و افزایش کارایی و بازدهی در حوزه مدیریت خود ، با ارائه ایده های نو به رشد و توسعه شهرستان لنجان در بخش‌های مختلف کمک کنند.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار لنجان شهرداری ها را محور توسعه دانست و تصریح کرد: طی ماه های اخیر شیوع ویروس کرونا سبب شد دریافتی شهرداری ها به شدت کاهش یابد و از طرفی با توجه به حضور شهرداری‌ها در عرصه مبارزه با این ویروس منحوس همچون برپایی ایستگاه های ایست و بازرسی در ایام عیدنوروز، ضدعفونی کردن مبلمان شهری، معابر و اماکن عمومی و اجرای پروتکل های بهداشتی هزینه های سنگینی به انان تحمیل شد.
وی با تقدیر از شهرداری ها و دهیاری های شهرستان لنجان در مقابله با ویروس کرونا، ادامه داد: اما با همه این مباحث شهرداری های ۹گانه شهرستان لنجان از جمله دستگاه هایی بودند که تمام قد در کنار فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفتند و نقش مهم و محوری خود را در اجرای برنامه های ابلاغ شده وزارت بهداشت و درمان و ستاد کروای استان و شهرستان به خوبی اجرا کردند.
یونسی اضافه کرد: متاسفانه به علت برخی مباحث مطرح شده سال گذشته شهرستان لنجان از نظر برخی شاخص‌های توازن منطقه‌ای، شهرستانی برخوردار شناخته شد که ثمره ان کاهش اعتبارات شهرستانی بود از این رو تلاش های بسیاری صورت گرفت تا این مهم اصلاح و با توجه به واقعیت ها اعتبارات ملی به این شهرستان تخصیص یابد.
وی عنوان کرد: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال جاری همچنان ابلاغ نشده اما با توجه به اهمیت برنامه ریزی در خصوص جذب و هزینه کرد این اعتبارات تصمیم گرفته شد در گام نخست اعتبارات مصوب و تحقق یافته سال گذشته را بررسی کرده و درخصوص اعتبارات سال جاری برنامه ریزی صورت بپذیرد.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار لنجان خاطرنشان کرد: انتظار می رود دستگاه‌ها با برنامه ریزی صحیح و مدون با بکار گرفتن تمامی ظرفیت ها ، با سرعت عمل و دقت بیشتری پیگری امورات محوله را به سرانجام برسانند تا رضایتمندی مردم افزایش یابد.
یونسی متذکر شد: پایش تصویری یکی از ضروریات شهرها و روستاهای شهرستان لنجان بوده و انتظار می رود روند اجرای این پروژه سرعت بیشتری به خود بگیرد اما با توجه افزایش چشمگیر هزینه‌ها قطعا باید تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شود تا در آینده نزدیک کلیه شهرها و روستاهای شهرستان تحت پوشش سیستم پایش تصویری قرار ‌گیرند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2239

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.