• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳

جاری بودن آب در زاینده‌رود مهم‌ترین مطالبه مردم لنجان

  • کد خبر : 2238
  • 20 خرداد 1399 - 7:47
جاری بودن آب در زاینده‌رود مهم‌ترین مطالبه مردم لنجان
رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: 15 خرداد ماه دبی خروجی آب از سد زاینده رود به شدت کاهش یافت و با توجه به اینکه امروز زمان کشت بهاره کشاورزان لنجان است این مسئله به عنوان یک دغدغه از سوی کشاورزان و همچنین فعالان حوزه محیط زیست به اعضاء شورای اسلامی زرین شهر منتقل شده است.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام شیخ مجید سبکتکین جاری بودن آب در زاینده‌رود را مهم‌ترین مطالبه مردم نه تنها شهرستان لنجان بلکه استان اصفهان دانست و اظهار کرد: ۱۵ خرداد ماه دبی خروجی آب از سد زاینده رود به شدت کاهش یافت و با توجه به اینکه امروز زمان کشت بهاره کشاورزان لنجان است این مسئله به عنوان یک دغدغه از سوی کشاورزان و همچنین فعالان حوزه محیط زیست به اعضاء شورای اسلامی زرین شهر منتقل شده است.
وی افزود: کشاورزان زرین شهر از برخی تبعیض ها گلایه مند هستند و انتظار دارند مطالبات آنها از سوی نمایندگان خود در پارلمان شهری، مجلس شورای اسلامی و … دنبال تا به نتیجه ختم شود و این درحالیست که شوراهای اسلامی شهر اختیاری در خصوص احیاء زاینده رود ندارند.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: براساس گزارشات ارائه شده از سوی شرکت آب منطقه‌ای به دلیل مباحث بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مصرف آب شرب در استان اصفهان افزایش چشم گیری پیدا کرده بنابراین همچنان باید مردم نسبت در صرفه‌جویی آب توجه کافی داشته باشند اما در کنار این مباحث نیاز است به دغدغه کشاورزان توجهی جدی داشت.
سبکتکین در با اشاره به گلایه مندی شهروندان زرین شهر ازانتشار بوی نامطبوع در شهر طی روزهای گذشته، ادامه داد: بوی نامطبوعی که در روزهای اخیر در شهر پیچیده بود سبب بروز نارضایتی شهروندان گردیده و دغدغه و نگرانی خود را با اعضاء شورای شهر درمیان گذاشتند تا شاید برای این موضوع راهکاری پیدا شود.
وی اضافه کرد:نباید فراموش کرد شهروندان برمبنای اصل ۱۰۰ قانون اساسی که اذعان دارد شوراها می‌توانند در اداره امور شهر نقش‌آفرینی کنند، در انتخابات شرکت می‌کنند؛ به مردم می‌گوئیم امور شهر را به ما بسپارند اما زمانی که برای امور خود به شورا مراجعه می‌کنند به دلیل محدودیت اختیارات، نمی‌توانیم انتظار آن‌ها را برآورده کنیم.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر عنوان کرد: علی رغم محدودیت هایی که مدیریت شهری در انجام برخی امور با آن مواجه است شهرداری و شورای اسلامی اقداماتی را برای شناسایی بوی نامطبوعی که در زرین شهر منتشر شده بود انجام دادند و به برخی نتایج نیز دست یافتند اما با توجه به اینکه متولی اصلی کار اداره محیط زیست می باشد جلسه ای نیز با رئیس این اداره در صحن شورا برگزار شد و مقرر گردید نتیجه اقدامات صورت گرفته منتشر شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مطالبات شهروندان از مدیریت شهری حل مباحث پیش روی اراضی سمت دانشگاه پیام نور بوده که در صورت حل مشکلات آن می توان مشکل سکونت هشت هزار نفر را مرتفع سازد و در حوزه عمران و آبادانی شهر تاثیرگذار باشد از این رو انتظار می رود مسئولان امر به حل این چالش چندین ساله نگاهی ویژه داشته باشند و با افزایش همدلی ها در مسیر افزایش رضایتمندی مردم گام برداریم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2238

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.