• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

هزینه‌هایی که می شود به کار خیر «ختم» شود

  • کد خبر : 2236
  • 20 خرداد 1399 - 8:35
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: اگر طرحی مطابق با فرهنگ، عرف و نیازهای اجتماعی یک جامعه تعریف شود، قطعا جامعه نیز آن را می پذیرد و در نهایت ذائقه و مردم تغییر خواهد یافت و یکی از این مسائل که با نیاز روز جامعه نیز منطبق است تغییر نگرش شهروندان به برگزاری تشییع جنازه متوفیان در معابر شهر،برگزاری مراسمات ختم به صورت فردی در گلستان زهرا و حتی برخی تجمل گرایی‌ها در برگزاری اینگونه مراسمات است.

به گزارش نبض وطن، سعید نادی زاده اظهار کرد: شورای اسلامی شهر یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می آید و چنانچه بین این نهاد و دستگاه های مختلف تعامل و همکاری سازنده ایجاد شود می‌توانند مطالبات محقق نشده مردم را تحقق بخشیده و در نهایت رضایت شهروندان را رقم بزنند.
وی افزود: یکی از مباحثی که از در این بین از اهمیت ویژه ای برخوردار است، حرکت به سمت آموزش صحیح شهروندان در حوزه آشنایی با حقوق شهروندی است چرا که متاسفانه عدم توجه به این مسئله سبب شده است در برخی مواقع شاهد واکنش معکوس برخی شهروندان در برابر تصمیمات کلان باشیم.
عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: این مسئله را در زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و عدم توجه برخی شهروندان در شهرهای مختلف ایران به اخطارهای ارائه شده در خصوص خود قرنطینگی و عدم حضور در شهرهای دیگر در ایام نوروز بودیم و این مسئله نگرانی شهروندانی که به حقوق دیگران احترام گذاشته و اقدام به خودقرنطینگی کرده بودند را رقم زد.
وی ادامه داد: مدیریت شهری زرین شهر با انتشار اخبار شیوع ویروس کرونا در کشور تمام قد در میدان حضور یافت و اقدامات قابلا توجهی را نیز در راستای حفظ سلامت شهروندان به مرحل اجرا رساند اما با توجه به اینکه هنوز زمان مشخصی برای پایان بیماری کرونا وجود نداشته و واکسن آن نیز همچنان کشف نشده باید برخی برنامه‌ریزی ها در خصوص برگزاری مراسمات مختلف از جمله مراسمات تشییع،دفن و ختم متوفیان اتخاذ شود.
نادی زاده اضافه کرد: براساس اصول مدیریتی، چنانچه سیاستگذاران و مدیران شهری در طراحی های خود به گونه یی عمل کنند که علاوه بر پیوست های فرهنگی، اجتماعی و…، به یک طرح مقبولیت و مشروعیت ببخشند می توان با حرکت در آن مسیر بسیاری از مباحث فرهنگی را به یک فرهنگ مبدل ساخت.
وی عنوان کرد: اگر طرحی مطابق با فرهنگ، عرف و نیازهای اجتماعی یک جامعه تعریف شود، قطعا جامعه نیز آن را می پذیرد و در نهایت ذائقه و مردم تغییر خواهد یافت و یکی از این مسائل که با نیاز روز جامعه نیز منطبق است تغییر نگرش شهروندان به برگزاری تشییع جنازه متوفیان در معابر شهر،برگزاری مراسمات ختم به صورت فردی در گلستان زهرا و حتی برخی تجمل گرایی‌ها در برگزاری اینگونه مراسمات است.
عضو شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: در گذشته در گلستان زهرای زرین شهر قسمتی از قبور تحت عنوان قبور خصوصی شناخت می شد و افراد بنا به سلیقه خود از سنگ قبرهای بزرگ و… استفاده می کردند که این مسئله باعث بروز نابسامانی ظاهری و همچنین سخت شدن تردد دیگر مراجعه کنندگان به این مکان شده بود از این رو شهرداری و شورای اسلامی شهر تصمیم به حذف قبور خصوصی گرفتند.
وی با بیان اینکه آرامستان ها نیزجزیی از زندگی شهری امروز ما هستند، یادآور شد: با تحقق این مهم سیاستگذاری ها نیز در خصوص ساماندهی سنگ قبور متوفیان و… اتخاذ و به مرحله اجرا رسید و امروز این مسئله به یک فرهنگ تبدیل شده است از این رو نیاز است درخصوص روش برگزاری تشییع جنازه متوفیان و همچنین برگزاری مراسمات در گلستان زهرای زرین شهر تدابیر لازم اتخاذ شود تا این مهم نیز به یک فرهنگ مبدل گردد و برخی هزینه‌های آن صرف امور خیریه شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2236

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.