• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

مبشری:تشکلات مردم نهاد می توانند بازوی توانمد پارلمان های شهری باشند

  • کد خبر : 2235
  • 20 خرداد 1399 - 8:57
نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: تشکلات مردم نهاد می توانند در حوزه فکر و اندیشه به نمایندگان خود در پارلمان های شهری کمک کرده و راهکار ارائه دهند.

به گزارش نبض وطن، ژاله مبشری با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در توسعه پایدار فرهنگی، اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به دلیل اینکه از بدنه مردم هستند با توجه به شناختی که از مباحث و مسائل شهروندی پیدا کرده اند می‌توانند با فراغ‌بال در راه اعتلای مباحث فرهنگی و فرهنگسازی در عرصه‌های مختلف گام بردارند.
وی مهم ترین نقش سازمان های مردم نهاد را افزایش مشارکت اجتماعی،پیشرفت و توسعه جامعه دانست و افزود: بسیاری از صاحبان فکر و ایده بدون کوچکترین چشم‌داشت پا به عرصه فعالیت در تشکل های مردم نهاد می گذارند و این افراد به دلیل اینکه دغدغه حل مشکلات و چالش های پیش روی هم نوعان خود را دارند قبل از حضور در چنین فعالیت هایی به واسطه نگاه خود به مباحث به مطالعه و پژوهش می پردازند و برهمین اساس به خوبی با الفبای حقوق شهروندی آشنا شده اند.
نایب رئیس شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه تشکلات مردم نهاد می توانند در حوزه فکر و اندیشه به نمایندگان خود در پارلمان های شهری کمک کرده و راهکار ارائه دهند، تصریح کرد: بهره‌برداری بهینه از ظرفیت سمن‌ها جهت دانش‌افزایی و اشاعه فرهنگ و حقوق شهروندی به آحاد جامعه بسیار تاثیرگذار است اما آنگونه که شایسته است به این تشکلات میدان داده نشده و مورد حمایت قرار نگرفته اند.
وی با بیان اینکه هر جا که مردم پای کار باشند، کارها راحت‌تر انجام می‌گیرد، ادامه داد: درگیر ساختن سازمان های اجتماع محور در برنامه ریزی ها،سیاستگذاری ها و اجرای برنامه های فرهنگی مدیریت شهری می تواند راه های موفقیت شهرداری و شورای اسلامی را نیز تضمین کند چراکه در مواقع بروز یک بحران شاهد بوده ایم اینگونه سازمان ها به واسطه برخورداری از مولفه هایی چون تخصص، چابکی و سازمان یافتگی چگونه دوشادوش دولت در مسیر خدمت رسانی به جامعه گام برمی دارند.
مبشری اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در مباحث روز شهر و شهرستان موفق‌تر عمل کنند، چون هدف نخست آنها کسب مهارت‌ها و ارتقاء دانش و هدف اصلی آنها پیشگیری از مسائل و مشکلات مردم جامعه است،از این رو امیدواریم در فرصت باقی مانده از شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم بتوانیم مسیر فعالیت این عزیزان را هموار سازیم.
وی عنوان کرد: نقش رسانه‌های جمعی در راستای معرفی سازمان های مردم نهاد و شفاف‌سازی عملکرد آنان نیز دارای اهمیت بوده چراکه با تحقق این مهم از یک سو شهروندان بیشتر با فعالیت های صورت گرفته توسط این عزیزان آشنا شده و از سوی دیگر مشخص می شود هر یک از این گروه ها چه کارهایی را انجام داده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=2235

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.